amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 194 - Favorit i repris

Kategori: Allmänt

Idag på torsdagsmorgonen var det dags att säga hejdå till Alison Gallie på Ark. Hon är inte kvar när jag hämtar Lucy på kvällen så fick bli en kram och lyckönskningar när jag lämnade Lucy. Snyft!
Efter detta körde jag till tesco och letade efter popping candy som jag vill ta med mig hem (det är jättegott och verkligen speciellt! Det liksom poppar i munnen när man äter det) men tesco hade inte den sorten jag ville ha så jag provade på poundland i stan istället. Och jajamensan! Där fans det!! :D
Efter detta åkte jag hem och kollade på en film - mamma Mia - och sjöng med i alla låtarna, haha!
Därefter gick jag upp på rummet och packade alla mina saker - och då menar jag alla - i mina två resväskor och minsann! Allting får plats! Fanns till och med lite vikt över ;)
Så efter att ha hämtat Beth på skolan vid tre gick vi in till stan tillsammans och hade lite utav en favorit i repris - vi kollade i en massa affärer (jag köpte tre nya böcker, finns ju vikt kvar att använda!!) och sen slutade det med varsin glass som vi mumsade på i solskenet mitt på elgins torg. Detta var verkligen den bästa "sista dagen" med Beth! Och det tyckte hon också :)
Efter detta gick vi hem och tog bilen till ark för att hämta Lucy. Vi körde därefter hem och hade mysigt tillsammans innan jag lagade middag till oss tre. Ben kom hem, bytte om och sen åkte han iväg på fotboll (Ellie skulle bli sen hem med sin mamma också) så jag fick min sista kväll med barnen - precis så jag vill ha det!! :D
Precis innan jag skulle Natta Lucy kom Laura över, så hon och Beth satte sig i vardagsrummet på nedervåningen medan jag läste lite för Lucy. Därefter öppnade jag och Laura en flaska prosecco (senare en flaska vitt vin, de jag fick på min födelsedag) och sen hade vi mycket trevligt tillsammans. Beth satt med oss en stund i början (hon och jag mös lite extra i soffan och sen pysslade hon med mitt hår - hon börjar bli riktigt bra på att göra inbakade flätor!!!) innan det var dags för henne att gå till sängen med. Men jag lät henne ändå läsa en bra stund innan jag gick upp och stoppade om henne :)
Efter det fortsatte jag och Laura ha vår trevliga sista kväll tillsammans. Jag gav henne dessutom tavelramen jag pysslade med häromdagen - hon blev jätteglad - och sen hämtades hon av sin "Au Pair -pappa", Ross. Bara lite senare kom Ben hem igen och sen kom även Ellie och Ellies mamma, Anna. Ben gick och la sig medan jag, Ellie och Anna stannade uppe lite till och hade trevligt och drack mer vin. Måste erkänna att jag blev ganska så rejält påverkad denna kvällen, haha! Men det är så det ska vara den sista dagen i ett annat land efter att man varit där i tio månader!! ;)
Så när det väl blev dags för sängen för mig föll jag ganska pladask ner i sägen och somnade direkt xD haha.
Jag fick åtminstone ingen dålig sömn denna sista natten i Skottland! ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: