amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 282 - Cocktails, Prosecco & Vin!

Kategori: Allmänt

Vaknade på lördagen med en liten bakfylla men var tvungen att gå upp ändå och göra vid mig för vid 11.40 skulle jag och Laura ta tåget till Inverness! (Denna resan var både ett hejdå till Inverness innan vi åker hem, samt en födelseresa för oss båda eftersom jag fyllde 20 i torsdags och Laura fyller 20 på måndag).
Tacksamt nog försvann det värsta av min hangover efter att ha tagit två tabletter och ätit lite frukost. Så när jag träffade Laura på tågstationen vid halv tolv var jag glad igen! Yay!
 
Väl i Inverness såg vi att regnet öste ner! NEJ! Så vi sprang direkt in i gallerian och spenderade tiden där en stund genom att gå i olika affärer. Snart slutade det regna och då gick vi ut på shoppinggatan och gick vidare i några affärer och sen till Primark! Jag hade sagt till mig själv att jag inte skulle köpa något mer inför min resa hem (jag har redan övervikt....) men jag kunde inte hjälpa det! Jag behövde bara köpa något.. Så jag köpte tre paket strumpor (2 paket med såna "invisable socks", ett vitt och ett svart paket med vardera 2 par strumpor, och ett paket med tre skotskmönstrade strumpor!) Sen köpte jag även ett pyjamas-set (Linne och shorts med Moomin! Oemotståndligt!!) och en purpurröd Harry Potter t-shirt! xD Den hade Gryffindors sköld tryckt på framsidan så jag var bara tvungnen att ha den.... Ooopsie...
Vi gick även till T K Maxx och hade roligt genom att prova alla olika hattar.... xD Hahaha, de hattar som finns där alltså..... Hjälp!
 
Efter vår shoppingrunda satte vi oss på BarOne för sista gången och beställde vars två cocktails. Laura hade Baked Alaska och Lemon Meringue Pie och jag hade Glasgow Kiss och Millionaire Shortbread! :D Yum!
Därefter hade vi bokat bord på the Filling Station klockan fem (vi var en kvart sena....) för att ha deras berömda nachos-tallrik för en sista gång också! Såååå gott! :D
 
Vi tog tåget hem till Elgin igen 18.13 och sa hejdå till Inverness för denna gången.... Sorgligt att man aldrig mer kommer besöka Inverness - iaf inte detta året.. Men jag kommer komma tillbaka på besök senare i livet (kankse redan nästa sommar) så hejdå för gott är det ju iaf inte! :)
 
Väl hemma gick vi först hem till mig och lämnade alla mina saker och sen tog vi en taxi till Lauras hus och öppnade en flaska Prosecco med Nicki, Lauras host-mamma. Vi drack gott och samtalade i vardagsrummet och snart kom även Nickis granne (och kompis), Rachel med hennes 18åriga dotter, Amy,  och dotterns vän, Claire. Så vi alla drack lite gott och småpratade ett tag, tills Amys och Claires taxi kom och hämtade dem. Därefter fortsatte vi dricka prosecco och därefter vitt vin och vi blev alla lite smålulliga, hahaha. Var jättetrevligt iaf! Rachel och Nicki är så roliga att umgås med så jag och Laura kände inte riktigt för att gå ut - vi var båda trötta efter inverness och jag var extra trött efter gårdagen. Så vi hade trevligt och roligt hemma hos dem istället. När natten kom var jag dock så pass trött-full (oops) så jag sov över hos dem istället för att ta en taxi hem. Var jätteskönt att bara få gå och lägga mig efter tre långa, men fantastiskt roliga och fyllda-av-skratt, dagar!
 
Tack alla som varit med och firat min 20årsdag under dessa tre dagar! Det har varit helt underbart! Nu kan jag verkligen säga hejdå till Tonårslivet och välkomna Fantastiska Tjugo! :D
 
 
VARNING! Kommer komma många hemska selfie-bilder.... Men det är bara för att visa hur kul vi hade och för att visa hur fjantiga vi fortfarande kan vara trots att vi inte är tonåringar längre! Dessutom finns det en risk att alkoholen var närvarande vid vissa foton... ;)
Men det bjuder vi på! 
 

Kommentarer

  • Ulf Tyrén säger:

    Tycker det börjar bli lite blött däröver. Bäst du kommer hem till Sverige snart. Här finns bara mellanmjölk!

    Svar: Hahaha! Ingen fara ;) mindre än två veckor kvar bara...
    Amanda Tyrén

    2014-06-16 | 22:33:50

Kommentera inlägget här: