amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 277 - Första morgonen i nya huset!

Kategori: Allmänt

Varför jag inte har lagt ut något på länge nu är för att jag inte har haft wifi sen lördagsmorgon då jag har varit på äventyr på Isle of Skye och sen kommit till det nya huset som för tillfället inte har wifi. 
Vi kommer få wifi installerat till den 17 juni! Men fram tills dess kommer jag få söka efter wifi på kaféer osv så jag kan uppdatera bloggen då. Detta kommer göra så att det blir lite oregelbundna inlägg och kanske flera inlägg på en dag (jag skriver de i förväg ändå).
 
Måndag:
Tydligen är nätterna värst för min hals... För denna natten gick inte bättre än de andra jag har haft de senaste dagarna.... Jag kunde återigen inte sova ordentligt utan vaknade om och om igen och kunde aldrig hitta en skön ställning och halvdrömde konstiga drömmar som gjorde mig stressad och orolig..
Så bra var första natten i det nya huset.. :p hur länge ska jag behöva skriva om detta på min blogg?! Se till och bli frisk nu amanda, så alla får något att roligare och intressantare att läsa om!
 
Hur som helst: när jag "vaknade" av att klockan till slut ringde gick jag upp och gjorde vid mig i mitt nya rum med min icke-upphängda spegel (som faktiskt står lutad mot min byrå så jag var tvungen att sitta ner framför den, haha. Varför detta var viktigt att skriva kommer jag aldrig få reda på..) sen borstade jag även tänderna i MITT EGNA RUM för jag har en vask på rummet! Jajamen! Kan göra allting på morgonen utan att lämna rummet!! :D Perfa!!
Sen väckte jag Beth och Lucy i gästrummet (nuvarande sovrum för tjejerna innan deras rum på tredje våningen blir klara) och vi gick upp och fixade alla vanliga rutiner mycket ta måste jag säga. Vi hittade allting och lyckades med allting i god tid! :D
Dock hann inte jag äta min frukost.... Men det gjorde jag inte pga jag valde att hjälpa Beth med ett skolprojekt! Jon ska ju hålla tal inför klassen imorgon om sin familj, och jag är en del av hennes tal! (Och ja, jag blev så rörd när jag fick veta det!) så hon behövde några bilder på mig till Power Point -presentationen hon gjorde på sin dator. Då hämtade jag min egen laptop och la över fyra bilder på oss. En på mig, Beth och Lucy och tre stycken på mig och Beth tillsammans.
Därefter, ca 8.30, lämnade vi huset och GICK till Lucys dagis i det soliga vädret, vilket tog oss 10min. Efter detta lämnade jag Beth på skolan och sen GICK jag hem igen på 7min (inga barn med mig denna gång, därför det går snabbare, haha) och då kunde jag äta min frukost!
Vid halv tio kom Laura och Siana över med minneskorten till kamerorna vi använde oss av på Isle of Skye. Hon hade lagt över bilderna igår och nu var det min tur att lägga över alla foton på min dator! :)
Jag gav dem en rundtur av huset och sen pratade vi en stund innan de gick igen.
Då valde jag att ha en fortsatt lugn morgon och försöka tillfriskna med min hals etc.
Vid lunch var det fortfarande inte bättre; det gjorde ont när jag svalde, den var fullproppad av slem och näsan var tilltäppt och rinnig på samma gång. Så jag och Lucy hoppade över simningen idag och gick istället på en Moms&Tots-grupp i St Sylvesters kyrka efter att jag hämtat henne vid 13.00!
Tammy (en av mina kompismammor) var redan där så vi pratade en del och barnen lekte medan vi väntade på alla andra Moms och Tots!
Jag och Lucy stannade där i två timmar, fram tills det var dags att hämta Beth från skolan, och Lucy hade jättekul. Gjorde inget för henne att vi missade simningen nu längre ;)
När jag, Beth och Lucy hade gått hem igen ordnade vi lite after-school-snax och sen lekte tjejerna ute i trädgården plus inne i lekrummet. Vi åt vid fem och sen läste jag en bok för Lucy och vek en origami(?)-svan till Beth. Därefter ritade tjejerna kort inför Fars Dag på söndag (oroa er inte! Det är bara fars dag i Storbritannien) samt till mig inför min födelsedag! Fick till och med ett kort av Beth redan idag! Tusen tack underbara tös!
Härefter satt jag med min dator och pysslade lite med mitt bildspel som jag gjort från mina och Lauras resor och etc och Lucy blev väldigt intresserade. De tyckte bildspelet var jättebra, så jag lovade dem att jag skulle visa det för dem när jag gjort klart det.
Ben kom hem vid halv sju och sen gick han ut och sprang en runda så jag nattade Lucy (och läste en andra bok, min hals blev torr efter detta kan jag säga, men det var det värt det!) och sen hjälpte Beth mig med bildspelet tills Ben kom hem och sa att det var läggdags för Beth också.
Senare på kvällen tog jag det lugnt och såg till att göra mig riktigt trött innan jag somnade så att jag skulle få en bra natts sömn. Gick det tror ni? Det får ni väl se i nästa inlägg ;)
(Jag har kollat för mycket på "fortsättning följer"-serier....) 
 
Här är några bilder på mitt nya (samt stökiga och inte klara) rum:
 
...och två bilder på mitt tidiga födelsedagskort från min Favorit-Beth:
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: