amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 283 - Skype & Sherlock

Kategori: Allmänt

Vaknade hos Laura vid åtta-tiden. Vi pratade en stund innan hon skjutsade mig hem och jag gjorde vid mig. Vid tio satt jag på Starbucks och pratade med mina föräldrar på Skype. Satt där ett tag och pratade om lite alt möjligt och förberedde inför resan hem osv, sen sa vi hejdå och jag fortsatte använda mig av Starbucks wifi innan jag gick hem igen.
Var själv hemma ett tag innan det ringde på dörren och en pappa till en av Beths kompisar stod utanför. Han skulle tydligen hämta sin dotter men de var ju inte hemma... Hmm..
Han kom tillbaka ca 20min senare (han hade hämtat sin andra dotter så att Ellie och barnen kunde få tid på sig att komma hem) men de var fortfarande inte hemma. Då hämtade jag min mobil och såg att Ellie försökt nå mig på den. Tydligen hade de låst sig ute och var iväg på annat. Så jag ringde henne och vi kunde fixa så pappan åkte och hämtade sin dotter och sen kom Ellie, Beth och Lucy hem igen (jag släppte in dem denna gången)
Efter detta har jag tagit det lugnt. Jag har börjat kolla på Sherlock (serien jag fick av familjen) och jag absolut älskar dessa avsnitten! Jag såg klart på OTH häromdagen så inga fler avsnitt där inte... :(
Jag tog även en tupplur (väl behövd också, måste jag tillägga!) och vid 18 åt jag söndagsmiddag med familjen.
Precis såhär ska söndagar vara. Iväg en liten stund på morgonen framåt två och sen gå hem och göra precis ingenting. Åh så skönt att ladda upp batterierna igen ;) hehehehe...
( Fick även ett kort på posten idag som Ben hämtat från det gamla huset; ett Grattis-på-20årsdagen-kort från kära Faster Lina, Simon, Julie, Bebisen i magen och Ozzy! :D så glad jag blev!! Det var sååå fint, så fint!! ^^)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: