amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 289 - Dansföreställning!

Kategori: Allmänt

Det första jag gjorde idag när jag vaknade var att ta en lång, skön dusch och sen gjorde jag vid mig lite snabt innan jag gick ner till barnen på nedervåningen som kollade på barnprogram. Ellie var också där så vi åt lite frukost tillsammans och hade en mysig lördagsmorgon.
Efter ett tag gick jag upp och hämtade mina presenter till tjejerna (dels hejdå-present och dels lycka-till-på-föreställningarna-idag-present) och när de fick syn på vad de fått (Lucy: dvd-box med fyra Barbie-filmer. Beth: dvd-box med Mr Bean - de två långfilmerna + några avsnitt i en specialdvd) blev de överlyckliga!! Ni skulle ha sett deras miner när de såg deras presenter! Ser det som ett gott tecken på att jag verkligen vet vad de gillar och vill ha nu ;)
Så efter att ha kollat lite på en av Barbie-filmerna tillsammans var det dags att fixa till tjejernas hår och smink så att vi kunde köra till Lossiemouth och deras balettuppvisning! :)
Nu är det nämligen dags för premiären! De ska dansa två gånger på lördagen (gjort idag) och två på söndagen (imorgon) första showen båda dagarna håller på mellan 13-15 och andra håller på mellan 17-19. Så det gällde att kära dit, färdig med hår och dräkt, sen skulle man hitta rätt grupp. Det är över 200 dansare - tror det var ca 220st i showen - mellan åldern 2 och vuxen! Så det är en stooooor show det här! Och det var kaos i början men det redde ut sig ganska snabbt.
Hur som helst! Ellie ledde Lucy till sin grupp och sen gick hon och Beth til Beths grupp för att vänta där medan jag gick till själva scenen med Hayley för att titta på showen :) eftersom jag ska vara själv med tjejerna ikväll och hjälpa till bakom scenen imorgon ville jag kolla på showen idag! :)
Och WOW! Den var sjukt bra!! Alla var så grymt duktiga!! De små var så söta i sina dräkter när de dansade och sen blev de äldre och äldre och det slutade med tonåringarna och de vuxna som dansade riktigt grymt!! Jag njöt av hela föreställningen!! :D började till och med gråta när jag såg Lucy dansa sin dans och Beth dansa sin... Jag kände mig så stolt! Huhu.. Och sen tror jag att jag grät lite också för att jag verkligen kommer sakna dem...
Hur som helst: efter denna fantastiska show(man fick tyvärr inte ta några foton) åkte vi hem en snabbis igen, lagade kvällsmat till  tjejerna, som åt den och sen körde jag, själv, med Beth och Lucy tillbaka till Lossiemouth för nästa balettuppvisning. (Vi var hemma lite efter tre och körde igen vid fyra... Snabb och TIDIG middag för barnen dvs! Men tog med lite snax och tilltugg också)
Så denna gången var det jag som släppte av Lucy med hennes grupp och sen gick jag till Beths grupp och väntade där med några andra vuxna som hjälpte till. Beth sysslade med sitt med sina kompisar eftersom hon inte är med förrän i andra akten (Lucy är i början) och när pausen mellan akterna var hämtade jag Lucy (alla yngsta är klara då så de kan åka hem) och vi gick tillbaka till Beths grupps rum och hon fick leka lite osv medan Beth dansade sin dans. Därefter väntade vi tills det var dags för finalen och Beth skulle ut igen för att buga och ta emot applåder (Lucy gjorde detta efter första akten).
När allt var klart packade vi ihop våra saker och körde hem. Puh! Låååång dag! Haha. Varför jag har jobbat idag och varför Ellie inte var med under sista showen var för att hon och Ben har sin sommarbal idag(ikväll) så de gjorde sig redo inför det och hade åkt iväg när jag och tjejerna kom tillbaka :)
Då blev det sängen för Lucy; jag läste en saga för henne och hon somnade ganska snabbt. Sen gick jag ner till Beth och vi började kolla på en av Mr Bean filmerna som hon fick av mig tidigare. Vi kollade i kanske 40min innan det var dags för Beth att sova också. Nu har hon gåttupp och lagt sig med så jag ska lägga mig i sängen och kolla på lite film innan jg själv ska sova. Imorgon kommer bli en lika lång dag med baletten! Men även om det är mycket jobb så är det kul samtidigt. Det här är trots allt min sista helg i Skottland... Vill spendera så mycket tid som möjligt med mina tjejer! Snart måste jag lämna dem... :(
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: