amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 279 - Wifi-beroende & Tots

Kategori: Allmänt

När jag vaknade idag (torsdag) såg jag att jag hade fått ett sms från mina föräldrar som är på semester i Turkiet! Blev superglad och kunde helt plötsligt inte sova mer, dvs BRA! Brukar alltid vara svårt att gå upp annars nu på morgonen ju ;) så istället för att dra mig ur sängen klockan 7.00 hoppade jag upp, pigg och glad, en kvart tidigare! (Imorgon är det min födelsedag, tralalala...! Och dessutom skiner solen här igen!!! Måtte det vara solsken imorgon också!!! :D hoppas hoppas! Dock har jag aldrig varit riktigt såhär sjuk på min födelsedag innan..... Jag har haft feber en gång, men det kom på kvällen efter mitt födelsedagskalas, men jag har aldrig varit förkyld och haft rinnig näsa och smärtande hals MITT I JUNI innan.... Haha måste vara den totala förändringen av väder här i Skottland som jag inte är van vid. Bara kolla på gårdagen: På morgonen var det grått och spöregnade, vid lunch var himlen vackert blå och solen sken in i trädgården, på eftermiddagen kom spöregnet och det gråa tillbaka och dessutom blixtrade och åskade det, och på kvällen regnade det ännu lite mer.... Hahahaha! Det är det som är det speciella med vädret här i Skottland! Helt plötsligt blir det något annat ;) tror det är därför man kan bli sjuk precis när som helst här! :p
 
Hur som helst: när jag hade gått upp med barnen och följt dem till skola och dagis (gick idag) så gick jag sen hem igen och vek och sorterade lite ren tvätt och därefter gick jag in till stan och satte mig på Starbucks med en Chai Latte så att jag kunde använda mig av deras wifi igen!
Denna gången kollade jag Facebook iaf! Haha hjälp vad mycket som händer när man inte är tillgänglig på ett antal dagar!
Jag meddelade även alla mina favoritmammor om var vi ska äta och när på fredag (då ska jag ha en trevlig Girls Night Out med först middag och sen drinkar för att fira min födelsedag plus säga hejdå eftersom jag åker hem om två veckor på fredag).
Vi ska äta på Jimmy Chung's (var annars???) vilket är en kinesisk restaurang med buffé! Senare på kvällen reserverade jag även bordet dit!
Efter att jag använt färdigt Starbucks internet så gick jag hem, tog alla nödvändiga saker inför eftermiddagen (balett- och lunch-väskor osv) och sen tog jag bilen, hämtade Lucy från dagis och körde till Moms&Tots i Lossiemouth med Caroline och Theo.
Vi åt vår lunch där och sen ritade vi FarsDag-kort och barnen lekte i lekrummet. Snart kom även Becky och Zoe med deras barn, Robsen resp. Willow och Milla.
Vi var kvar där (vuxna pratade, barnen lekte) till ca kvart i tre, sen var vi tvungna att köra till baletten!
Medan Lucy hade sin balett pratade jag med Hayley och Ailsa.
När baletten tog slut hämtade vi Beth och därefter körde vi tillbaka till baletten igen så Beth kunde dansa. Denna gången pratade jag med Louise! :) alla dessa mammor jag har nämnt idag är inbjudna till på fredag! Och jag tror att alla kan komma :) (vissa av dem måste bara hitta en barnvakt, jag kan ju inte sitta precis ;) haha!)
Ellie hämtade Lucy någon gång under Beths balett och när den var slut körde jag och Beth hem och hon, jag och Lucy åt kvällsmat som Ben och Ellie förberett. De skulle nämligen ut senare så de åt inget med oss. Efter maten var det dags att lägga barnen och när båda sov så gott sa Ben och Ellie hejdå och jag tittade lite på OTH innan jag gick och la mig.
Läskigt ändå.... Detta är min sista dag någonsin som tonåring. Nu säger jag tack och hej till min barndom och välkomnar vuxenlivet.....
20 år.
Åh, jag känner mig så gammal!
Hejdå barndom.......
 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Oj så gammal du är puss

    2014-06-14 | 13:26:37

Kommentera inlägget här: