amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 287 - Säng-selfies

Kategori: Allmänt

Efter att ha lämnat Beth på skolan och Lucy på Ark körde jag till tesco för att kolla möjliga hejdåpresenter till familjen innan jag körde hem igen. Ellie, som tydligen inte mådde så bra idag, var hemma från Inverness och hade släppt in en arbetare som skulle fixa lite i tjejernas rum. Så jag pratade en del med Ellie innan jag gick upp och sorterade ett stort lass med ren tvätt och städade lite på rummet. Sen tittade jag på Sherlock Holmes ett tag, fram tills jag knappt kunde hålla ögonen öppna längre (Jag vaknade mitt i natten inatt och gick upp i kanske en halvtimme innan jag gick tillbaka till sängen, så har inte haft den bästa sömnen inatt). Därför var jag riktigt trött nu, så jag beslöt mig för att ha en liten tupplur - som sen blev en ganksa lång tupplur xD
Vid ett kom Laura hit (vaknade tio min innan mha alarm) och då körde vi till the Farmshop och åt lunch tillsammans. Därefter körde vi hem igen, sa hejdå, och sen gick jag och hämtade Beth på skolan. Just idag följde även Sadie med oss hem, för hon och Beth hade (mha föräldrarna/au pairen) bestämt en playdate idag efter skolan! Så när vi kom hem gjorde jag vid ett litet mellanmål för tjejerna (Beth och Sadie) och sen lekte de på ovanvåningen medan jag städade på nedanvåningen och strök Beths och Lucys balett-konsert-dräkter! De kommer behöva ha på sig dräkterna redan imorgon på genrepet nämligen så då måste de vara fint strykna också!
Efter ett litet tag kom Sadies mamma, Karen, och hennes två systrar, lilla baby Grace (två år) och storasyster Amy (12 år) och vi fikade och pratade tillsammans. Ellie var iväg på en shoppingrunda och sen skulle hon hämta Lucy, så vi väntade med rundturen av huset tills hon kom hem. När hon väl var hemma igen fortsatte alla barnen leka medan Ellie visade Karen och Amy runt (jag gjorde aldrig detta för både jag och Karen visste att Ellie skulle vilja göra det själv, så stolt hon är över huset! ;) hehe)
När Karen, Amy, Sadie och Grace gick hem senare hjälpte jag Ellie laga mat och sen åt vi innan det var dags för Beth och Lucy att sätta på sig pyjamaserna.
Jag satt i mitt rum med datorn när Lucy kom in och satte sig bredvid. Vi pratade en del om mitt hus i svergie och om hur hon vill se mitt sovrum och ha en sleepover där och att hon vill sova med mig i min säng osv. Och det slutade med att hon sa att hon ville sova med mig i min säng här i Skottland inatt också! Haha, lilla söta Lucy... Jag hade gärna sovit bredvid dig, men jag vet hur mycket du rullar runt och sparkar när du sover xD
Hur som helst slutade det med att vi la oss ner i min säng tillsammans och provade hur det kändes. Snart kom även Beth och undrade vad vi gjorde och sen anslöt hon sig till oss. Och allting slutade med att vi tog en massa säng-selfies! XD Hahahahahaha!!!
Mina mysiga små töser - Som jag kommer sakna er!! <3
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Åhhhhhhh

    2014-06-19 | 22:22:50

Kommentera inlägget här: