amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 284 - Laura 20 år!

Kategori: Allmänt

Idag är det lauras födelsedag! Så när jag vaknade på morgonen skickade jag iväg ett grattis-sms och sen gick jag upp och gjorde vid mig.
Lämnade barnen på skola och dagis och därefter gick jag till Starbucks och satte mig en stund med datorn och gjorde klart ett bildspel till Laura. Sen köpte jag ett födelsedagskort på Card Factory innan jag köpte blommor, choklad och jordgubbar på Lidl.
Därefter gick jag hem så att sotaren (eller vad man nu kallar dem) kunde komma och fixa vår öppna spis i vardagsrummet vid elva.
Jag hämtade Lucy vid 13 och därefter gick vi på Moms&Tots i st Sylvester kyrkan och lekte och pratade med alla andra barn resp mammor. (Egentligen har vi simning, men jag är fortfarande inte fullt frisk så vi gick på Tots istället!)
Vid tre hämtade vi Beth från skolan, sen gick vi hem och lämnade våra saker samt hade ett mellanmål innan vi lämnade huset igen och gick en runda på stan. Vi handlade även lite grönsaker inför middagen och sen gick vi hem vid fem så jag kunde laga mat. Barnen fick rester sen igår och jag gjorde tre bacon-sallader till mig, Ben och Ellie.
Dock åt jag aldrig min, för när Ellie kom hem vid 18 åkte jag till Laura och gav henne mina presenter: en bukett blommor, chokladdoppade jordgubbar, ett kort och mitt bildspel som jag gjorde klart imorse. Hon blev jätteglad!
Jag stannade även kvar på middag... Hahaha! Adjö sallad där hemma! (Får spara till lunch imorgon eller något) och sen hade jag, Laura och Nicki trevligt resten av kvällen (vi åt Fudge-chokladtårta också!) och firade Lauras 20årsdag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: