amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 286 - NIO dagar kvar...

Kategori: Allmänt

Efter att ha lämnat Beth på skolan och Lucy på dagiset så gick jag hem igen och tvättade och städade - eller ja, det som gick, haha!
Vid tolv hämtade jag Lucy igen och då körde vi först och tankade bilen innan vi körde vidare till Lossiemouth och Tots! Där träffade vi Caroline&Theo samt Hayley&Mabel och eftersom det var så himla strålande sol-väder idag (rekord denna sommaren!!) så satt vi ute och åt lunch och sen lekte barnen i parken medan vi vuxna satt kvar och pratade och jobbade på brännan (haha den lilla färg man fått här är skämmigt så det gäller att passa på!) 
Vi var kvar på Tots och flygbasen fram till klockan halv tre då det var dags att köra mot baletten. Men innan vi lämnade basen körde jag och Lucy inom kyrkogården precis utanför för att leta upp den gamla damens gravsten som bodde i Elgin cathedral för flera århundraden (ni vet, damen som vår guide var utklädd till, tydligen skulle hon ligga begravd här i lossiemouth!) men för det första var det väldigt många gamla gravstenar så vi såg knappt namnen och för det andra kom jag på (inne på kyrkogården) att jag inte kom ihåg hennes namn! XD bara att hennes sons första namn var Andrew. Smart....
Så vi körde därifrån igen i lagom tid till baletten och medan Lucy dansade pratade jag återigen med Hayley ;)
När baletten var slut stannade jag och Lucy kvar ett tag och hade mellanmål (hon mest) och målade lite i en målarbok som jag tagit med mig, för Ellie skulle hämta Beth från skolan och sen komma hit och "byta barn" med mig. Så vi väntade på baletten i ca 40min innan Ellie och Beth kom och då åkte Ellie och Lucy hem och jag och Beth stannade kvar för Beths lektion.
När den var klar körde även hon och jag hem och då var Ailsa, Chloe och Charlie där på middag! :) så vi alla gick ut utomhus i trädgården; barnen lekte och jag, Ellie och Ailsa satte oss ner och pratade och drack prosecco! Yum! Har börjat älska denna drycken!!
Efter ett tag var middagen klar så då gick vi in och åt lite. Snart kom även Ben hem och sen förflyttade vi oss till vardagsrummet.
 
Kan inte fatta att det bara är 9 dagar kvar av mitt år i Skottland... (Visst, jag har bara varit här i 10månader men ni fattar vad jag menar när jag säger "mitt år")
Om nio dagar åker jag hem igen. NIO dagar. Nio. 
Hjälp!
Kommer sakna allting här så mycket! Jag kommer sakna Beth och Lucy, Ellie och Ben - hela familjen med andra ord. Jag kommer sakna alla jag har träffat och lärt känna här; Laura och alla mammor m.fl. (Kommer självklart sakna alla mina andra Au Pair -kompisar men de saknar jag ju redan eftersom de redan har åkt hem) och dessutom kommer jag verkligen sakna stället. Skottland är en så himla fin plats att bo på! Speciellt högländerna (the Highlands) där jag hamnade. Måste säga att jag har haft sån himla tur när det kommer till mitt Au Pair år! Jag hamnade hos en superbra familj på ett dundervackert ställe! Kommer aldrig glömma dessa 10 månaderna. Det har verkligen en av höjdpunkterna i mitt 20åriga liv. Och sorgset är det, minsann, att det snart är över....
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: