amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 292 - Krångel med fotobok.....

Kategori: Allmänt

Jahapp... Var ska jag börja? Minns ni vad det sista jag skrev igår var? Att förhoppningsvis funkar den här fotoboken nu. Var det någon som höll tummarna??? :( hela sidan och internet har strulat massor idag. Först och främst fick jag reda på (igårkväll) att det tar 7dagar innan man får hem boken -> JAG ÄR INTE KVAR OM SJU DAGAR! Och sen lyckades jag inte lägga boken i kundkorgen; den dök aldrig upp där hur många gånger jag än klickade!
Och sen när jag tillslut ÄNTLIGEN lyckas med allt och kommer till betalningen så går det inte att betala med mitt svenska kort. SUCK!!!!!! (Hade kunnat skriva fulare saker här men det ska jag inte göra!)
Iaf såhär såg dagen ut:
Skjutsade Beth och Lucy till skolan och efter detta körde jag direkt till tesco med min dator för att böna och be om de kunde printa min bok lite snabbare. Hon i kassan var underbar! Hon var så snäll och hjälpte så mycket som hon bara kunde. Men tyvärr har de inte den printmaskinen där lägre... Det är därför det tar så lång tid innan man får boken.; för att den printas någon annanstans och skickas sen till tesco i Elgin.
Jag fick några nummer av henne iaf som jag kunde ringa. Hon var en ängel verkligen - synd bara att hon inte kunde göra mer :(
Jag provade ringa numret som jag fick så fort jag kört hem igen, men hon på andra sidan sa att hon tyvärr inte kan göra något - det tar 7 dagar.
Återigen: jag är inte här om sju dagar!!
Så efter ett tag tvingades jag inse att jag inte skulle lyckas ge boken till dem när jag fortfarande var kvar.. Men det betyder inte att de inte ska ha fotoboken! De får helt enkelt hämta den själva nästa vecka - de lär bli lika glada ändå :) den skulle ju redan vara betald och allt!
Så jag försökte då beställa den iaf, men som jag skrev innan gick det inte så värst bra... Hur många gånger jag än klickade på "lägg till i kassan"hamnade den aldrig i kassan!!!! ARGH!
Så tillslut gav jag upp och valde att arbeta med det där senare och gick istället över till att packa min lilla låda med grejer som jag ska skicka hem till Sverige. När den var klar vägde jag den och kom upp i hela 20kg!! Hahaha! (Vikten är inte det som kostar, det är volymen! Så om jag har 10kg eller 20kg i lådan kommer den kosta lika mycket att skicka ändå! Varför inte fylla den helt då?!) därefter gick jag in på post-företagets sida och bokade mitt paket. Det ska hämtas upp imorgon mellan 9.00am-5.30pm... Hmm, hoppas jag är hemma då! Annars får jag omboka och så hämtas det på torsdag istället :)
Jag printade ut etiketten (med adressen som ska sitta på lådan) senare när jag hade hämtat Lucy och vi hade ätit lunch och därefter lekt lite tillsammans.
Därefter fortsatte jag försöka med fotoboken medan Lucy tog det lugnt och kollade på film.
Vid halv tre hade jag ringt tescos kundtjänst om hjälp - utan lycka -  och därefter fortsatt mitt eviga försök att beställa min fotobok, utan att radera allt mitt arbete med den, och ÄNTLIGEN lyckades den läggas in i kundkorgen! Och då kom alla mina försök upp dessutom xD hahaha! Så min order stod på £252!! NEJ TACK! Jag ville ha två fotoböcker, inte 14!! Så jag raderade alla utom två och gick vidare till betalning. Och då hände det sista felet, det jag nämnt ovan: MITT KORT KAN INTE BETALA FÖR DEN HÄR BESTÄLLNIGEN!!
Där brann min stubin ut och jag gav upp med allt. Istället gjorde jag och Lucy oss redo att gå och hämta Beth från skolan och därefter köra till hennes simning i Lossiemouth.
Efter simningen körde vi inom Caroline för jag ville fråga henne om hjälp med min internetbetalning (jag kan ju inte fråga Ben och Ellie precis...) och tacksamt nog hjälpte hon mig gärna! Så trots alla plågor med denna dumma beställningen lyckades vi tillslut betala för fotoboken!! :D det tog några försök, samt ytterligare ett samtal till tescos kundtjänst (hur kan man betala med sitt klubbnummer om en annan är inloggad med ett annat klubbnummer?) men efter allt detta löste det sig! Så jag tackade Caroline massor, massor, massor; hon är verkligen min räddare idag! Hon kan till och med hämta upp paketet åt mig när det kommer nästa vecka och ge det till Ben, Ellie och tjejerna. Så snäll hon är! Åh jag kommer sakna henne och alla andra mammor!! :(
Efter denna lyckliga stund hos Caroline (tjejerna hade lekt utomhus i det strålande vädret med Theo) så körde vi hem till huset där Ellie väntade på oss. Vi lagade mat tillsammans - spansk omelett! - och sen åt hela familjen middag tillsammans.
Nu håller Ellie, Ben och Beth på med att fixa i Lucys och Beths rum på översta våningen (målet är att tjejerna ska sova i sina egna rum ikväll!! Inget mer dela-rum-med-sin-syster efter ikväll! Undrar hur det kommer kännas för dem att plötsligt sova själva???) medan jag sitter nere och har snuggle med Lucy framför kvällens barnprogram. Min lilla mystjej!!
Sen ska jag packa det sista i paketet som ska skickas hem till Sverige och försöka försegla det. En låda som kan rymma max 75kg borde väl kunna klara sig till ett annat land på 22kg utan att gå sönder...?? Ska nog ta några extra längder tejp för att vara på säkra sidan! XD
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: