amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 278 - God natts sömn!

Kategori: Allmänt

Halleluja!!! Jag har sovit gott inatt! Det var längesen kan jag säga... Visst, jag hade ont i halsen och kroppen och vaknade lite då och då, men jag har sovit!
Så när klockan ringde på morgonen ville jag verkligen inte upp! Men har man ett jobb så har man..
Det jag såg när jag vaknade var att det regnade ganska mycket där ute.. Som tur är skulle vi köra till skolan idag för Lucy ska till Ark (kan knappast gå till ark...) så när det var dags att lämna huset körde vi till skolan (med oss var paraplyerna) och sen körde jag Lucy till Ark. Därefter körde jag till min läkarmottagning och ställde lite frågor angående min flytt tillbaka till Sverige och sen gick jag till Starbucks i stan och använde mig av deras wifi så jag kunde uppdatera min blogg! ;) dessutom kunde jag prata med mina kompisar på viber och kolla igenom instagram och snapchat och alla andra saker man kan göra med internet! Tog lång tid!!! Haha xD men vet ni vad jag glömde??? FACEBOOK!!! Hahaha hur kan man glömma Facebook???? Aja, nästa gång ;)
Efter Starbucks och min internet-tid var det nämligen dags att hämta Lucy igen (sa ju att det tog lång tid) och efter det körde vi hem för att äta lunch. Vi körde dessutom inom tesco en snabbis.
Väl hemma mötte vi Ben som hade låst sig ute (endast fem min dock, han ringde!) så vi släppte in honom och sen gjorde jag lunch till mig och Lucy som vi åt ute i trädgården för nu var det plötsligt strålande solsken igen! :p
Ben har kört fram och tillbaka mellan husen idag och fortsatt med flytten, så detta var vad han fortsatte göra medan jag och Lucy åt lunch.
Efter detta fick Lucy kolla lite på cbeebies eftersom hon vägrade ta en tupplur (vilket hade varit bäst :p) och jag pysslade med min dator lite innan vi hade en liten snuggle.
Jag behövde inte hämta Beth idag efter skolan för Ben skulle ta henne till sjukhuset vid 14.40. Varför? Jo för att hon har haft någon sorts bula/blåsa fylld med var på sin hand som hade sett infekterad och röd ut igår och idag var den ännu större och rödare.. Så de åkte som sagt till sjukhuset för att kolla det! 
När de kom hem senare under eftermiddagen hade läkaren klämt på "vårtan??" (Vad det nu var??) och sen hade hon fått ett bandage om såret. Hon har också fått flytande medicin som hon ska ta fyra gånger om dagen i fem dagar! Så vi får väl se om det försvinner :)
När båda tjejerna var hemma ritade och lekte vi i deras nya playroom och sen kollade vi på bildspelet om Orkney Islands jag nu har gjort klart!
Vid halv sju kom Ellie hem (efter att ha varit i sin nya studentlägenhet i Inverness sen söndag kväll) och då hade jag förberett kvällsmaten - kyckling stir fry! Så vi satte oss ner och åt och snart därpå kom även Ben hem igen med nästa omgång last.
Så vid halv åtta var det äntligen dags för mig att inviga den nya duschen här i huset! Såååå skönt! Har längtat efter den där duschen hela dagen! Hahaha!
Och sen tog jag det lugnt i rummet, för är fortfarande inte helt frisk; jag har tagit två tabletter nu på kvällen, nämligen, pga halsont (haft hela dagen) och huvudvärk..
Hoppas allt har gått över till min födelsedag på torsdag iaf! :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: