amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 281 - 20årsfirande!!

Kategori: Allmänt

Började dagen med att gå till skolan/dagiset med Beth och Lucy och sen gick jag hem igen och sorterade allt jag har i mitt rum. Känns som jag kommer ha övervikt när jag flyger hem trots att jag har två väskor att packa i! Hjälp! :/
Efter detta (vilket typ tog hela förmiddagen) gick jag och hämtade Lucy och sen åt vi lunch här hemma igen.
Vid tre hämtade vi Beth med bilen och därefter körde vi direkt till Lossiemouth High School för idag var det rehearsal inför balett-konserten nästa helg. De ska ha tre stycken rehearsals innan och den här dagen var den första av dem.
Så vi körde dit för Lucys balett klockan 15.35-16.05, körde hem och jag gav dem något att äta innan vi körde tillbaka till Lossiemouth igen för Beths rehearsal klockan 17.25-18.00.
Sen körde vi hem och mötte både Ellie och ben där hemma!
Jag hoppade då in i duschen och sen gjorde jag vid mig inför kvällen; vid åtta gick nämligen jag och Ellie ut till Jimmy Chungs (en Kina-buffé-restaurang) för att träffa några andra mammor som jag bjudit. Idag firade vi min 20årsdag!!! (Plus det faktum att jag ska åka hem om 2veckor men det är egentligen inget att fira så....)
Iaf, de som kom för middag var jag, Ellie, Caroline, Ali, Charlotte, Hayley, Ailsa och Louise! :D minns ni hur bsrnen tvingade mig att ha en födelsetiara på huvudet igår? idag var jag tvungen att ha ett par rosa glasögon med tårtor och "Happy Birthday" skrivet på dem xD hahaha! Vad är det med alla dessa utskämningar när man fyller år? ;)
hur som helst: det var jättetrevligt hela kvällen! Ellie bjöd mig på hela middagen så hon sa åt mig att börja med att beställa in en cocktail (jag tog Green Forest, en Malibou-drink med ananas, banan och kokos, yum!) och sen beställde vi även in två flaskor vitt vin! :) vi åt gott och drack gott och jag fick till och med några fler presenter! Aaah! Fick två st tygpåsar med broderat på (två av mammorna gillar att sy och vara pyssliga) jättefina!! :D sen fick jag en fickspegel med en skotsk hund och ett paket skotska näsdukar! XD och dessutom fick jag en flaska parfym! :D yeay! TACK FÖR FINA PRESENTER!!
Vid tio kom flera mammor (jag vet inte varför jag kallar dem mammor... Antagligen för att de faktiskt alla är mammor men också för att det är via deras barn och mina Au Pair barn som vi träffats från första början!) och det var Adele, Lindsey och Karen som varit iväg på annat först under middagen.
Och vet ni vad som hände sen?!
Alla på Jimmy Chungs började sjunga och ut kom personalen med en födelsedagstårta!! Ååååhhh!!! Har aldrig varit med om något sånt innan! Gud vad roligt det var och jag blev så rörd! Fick till och med blåsa ut de två ljusen på tårtan! Och jag lyckades på första försöket! Tjihoo! Hahahaha! (Ellie har inte bakat tårtan! Hon sa det till mig - vilket är förståeligt med tanke på hur allt ser ut mitt i flytten - och sa samtidigt att hon hade tänkt beställa en tårta från ett väldigt poulärt ställe men de hade tydligen slutat göra tårtor för ett år sen så hon fick köra plan B och valde mellan prinsessor eller Peppa Pig! XD)
Efter detta lämnade vi Chungs och gick till the Granary där vi skulle träffa Emma och Becky som också var bjudna ikväll (de kunde inte förrän senare heller så de mötte oss ute)  där fick jag fler drinkar och vi dansade och hade trevligt hela kvällen fram till natten kom.
Då gick jag och Ellie hem tillsammans - tog typ fem min, gött ju!! Och sen tackade jag så hjärtligt för hela kvällen innan vi gick och la oss!
 
(Nu har jag vaknat på morgonen efter med värsta fylle-huvudvärken.... Aaaaaj.....)
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    😄😄😄😄

    2014-06-15 | 07:59:54

Kommentera inlägget här: