amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 285 - Utflykt & wifi!!

Kategori: Allmänt

Efter att jag lämnat tjejerna idag körde jag direkt hem igen och släppte in två byggarbetare som ska jobba med Lucys och Beths rum på tredje våningen. Så medan de jobbade under förmiddagen satt jag i mitt rum och gjorde inget vettigare än att kolla på ett avsnitt av Sherlock. Vilken spännande morgon!! :p
Vid elva lämnade jag huset och byggarbetarna (Ben kom och "löste av" mig) och körde för att hämta Lucy. Därefter körde vi direkt till Beths skola och anslöt oss till Beths klass som var på väg ut; jag har nämligen anmält mig som frivillig förälder att komma med på deras dagsutflykt till Coopers Park och Elgin Cathedral. Det var inga problem att ta med Lucy nämligen så det blev bara en extra skoj sak för henne också så slapp vi sitta hemma och göra ingenting :) dessutom hade Beth bett mig om att följa med så why not? 
Så vid 12 lämnade jag, Lucy, Beths klass, läraren och fyra andra föräldrar skolan och gick till Coopers park där vi hade lunch-picknick och lekte och därefter gick vi till Elgin Cathedral och fick en guidad tur runt katedralen! Guiden var klädd i en ståtlig gammaldags klänning (barn-runda trots allt) och sa till klassen att hon var en gammal dam som bott här för flera århundraden sen. Så runt hela rundturen berättade hon i stort sett damens och damens sons livshistoria samt några andra saker som rörde katedralens historia. Allting var jätteintressant att lyssna på så jag är inte ett dugg ångerfull över att jag skrev upp mig som frivillig förälder! Nu fick jag se insidan av katedralen här också innan jag åkte hem! Och en guidad tur fick jag med ;) haha
När turen var slut (en ganska lång runda, kanske en timme??) så fick vi även klättra upp i katedralens två torn. Beth gick med en annan mammas grupp så jag kunde fokusera på Lucy - det var inga roliga trappor kan jag säga... Mycket brant spiraltrappa som var knölig och svår att gå på. Jag fick riktig svindel när vi fortsatte gå upp, upp, upp och då fokuserade jag allt på Lucy framför mig så hon inte gick fel.
Oturligt nog valde vi fel torn att gå upp i, för när vi nådde toppen hade alla fönster bräder över sig. Och jag kände inte för att gå upp och ner i nästa torn med en snart 4årig tös att hålla koll på bara för att se elgins utsikt från taket.... Fast jag hade verkligen velat se det!!! :( Aja, en annan gång! (Vilket känns som det aldrig kommer hända med tanke på att jag åker hem om mindre än två veckor..)
 
Efter detta gick vi alla hem igen i lagom tid tills skolklockan ringde. Då hoppade jag, Beth och Lucy in i bilen (som jag parkerat nära skolan efter att ha hämtat Lucy på ark) och körde direkt till Lossiemouth och Beths simning.
Efter simningen körde vi hem och var framme vid halv fem och då lekte tjejerna i deras lekrum medan jag förberedde kvällens middag. Det har varit en lång dag - särskilt för Lucy! Hon var så trött efter utflykten med Beths klass, så tror hon kommer somna snabbt ikväll ;)
Åh, förresten!! Vi har wifi i huset igen!! Så ska försöka ladda upp bilderna från Isle of Skye ikväll!!!! :D
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: