amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 291 - Sista simlektionen med Lucy

Kategori: Allmänt

Idag vaknade jag med en sorgsen känsla i bröstet: Det här är min sista vecka som familjen Dempsters Au Pair... Snyft..
Jag gick upp med barnen som vanligt och sen gick vi till skolan och dagiset tillsammans. Efter det gick jag inom stan och vet ni vad som hände...??? Jag köpte fyra nya klädesplagg!!! Aj aj aj aj aj.... Två klänningar och två cardigans. Oooops. Men har faktiskt redan bestämt mig för att jag ska skicka hem ett paket med posten och tydligen kvittar det hur mycket paketet väger - det är volymen på lådan som prissätts! Så jag ska mninsann knöla ihop så mycket som möjligt i min lilla låda (liten och liten, den är 46x46x38cm!) Dessutom köpte jag ett litet kort och en tavelram till Laura som jag ska ge till henne på onsdag då Nicki har en liten överrasknings-avskedsträff på förmiddagen för henne.
Så när jag kom hem skrev jag ut sju bilder på mig och Laura som jag sen satte i tavelramen (det är en tavelram som rymmer sju bilder) och sen började jag göra en fotobok på nätet som jag ska beställa till familjem Dempster som hejdå-present. I den här fotoboken har jag samlat en massa bilder på mig och barnen under hela året som jag har varit här. Tänkte att det kan vara en rolig avskedspresent.
Det tar lång tid att göra en sån här fotobok dock, så jag var tvungen att pausa när klockan närmade sig halv ett och jag var tvungen att hämta Lucy. Därefter åkte vi till min sista simning med Lucy någonsin. Jag är fotfarande lite dålig med halsen och förkyld men jag ville inte missa den här sista simlekionen!
Det var roligt också, lucy var jätteduktig och jag hade som vanligt roligt med Hayley och Caroline McDonald (den andra Caroline, alltså inte hon som har de två pojkarna Toby och Theo, utan hon som har Brandon) och Kev. Jag och Hayley hade värsta skrattanfallet denna lektionen - Hahahahaha!!!
När lektionen slutade tackade jag Kev så mycket för denna gången och sa att det här var min sista lektion. Då frågade han om jag skulle komma tillbaka någon gång, varav jag svarade att det möjligtvis blir nästa sommar. Och då sa han "du måste komma och hälsa på oss då! Vare sig du har barnen med dig eller inte, så måste du komma inom här och säga hej!" Hihi, ååh! Tack Kev - kommer sakna dig också!
När vi hade bytt om till torra kläder fick jag även säga adjö till Caroline och Brandon... Usch! Fick en stor kram av henne och vi sa självklart att vi kommer hålla kontakten via facebook.
Därefter bar det av till skolan för att hämta Beth och sen hem till nya huset igen där tjejerna lekte lite tillsammans medan jag började så smått med maten i köket och (i smyg) fortsatte med fotoboken.
Lite efter sex kom Ben hem och då var maten precis klar så vi alla satte oss ner och åt tillsammans (med alla menar jag Ben, Beth, Lucy och jag. Ellie sover i Inverness inatt) och därefter hjälpte Ben barnen med pyjamas och gjorde Lucy redo för sängen medan jag ordnade med lite tvätt.
Nu sitter jag på rummet igen och ska avsluta fotoboken så att den kan printas (förhoppningsvis imorgon) så att jag ssen kan hämta ut den. Hoppas verkligen allting går bra nu så det blir en fotobok! Annars får jag leta upp ett album i stan och printa ut alla bilderna på fotopapper istället och klistra in i albumet - men tror inte alls det kommer bli lika fint...
Aja, håll tummarna! (Eller Fingers crossed som man säger här...)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: