amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 280 - TJUGO ÅR IDAG!!

Kategori: Allmänt

HEJDÅ TONÅRSLIV - HEJ FABULOUS TWENTY!!
 
Måste bara börja med att säga att min dag - hela dagen - har varit fantastiskt bra!! Tack alla för all uppvaktning och fina presenter!! Jag är världens gladaste idag! :D
 
Började dagen med att vakna alldeles för tidigt, 6.15, men gick upp ändå och gjorde vid mig och tog tid på mig. Väckte barnen vid 7.30 och fick mina första Happy Birthday! Fick även en tiara med orden "Birthday Princess" skrivet i rosa glitter på som de fick mig att bära under morgonen samt när jag lämnade dem på skola och dagis! Hahaha! XD
När vi kom ner till frukosten såg jag även att det stod en present och ett kort på bordet!! Yay! :D
Både presenten och kortet sa direkt: denna familjen känner mig! Kortet finns på bild längre ner och presenten var alla tre säsongerna av Sherlock! :D Yay igen!
 
När jag lämnade Beth på skolan (iklädd tiaran) uppmärksammades jag även där (obviously, det är svårt att inte märka den där tiaran! XD) och när jag lämnade Lucy på Ark fick jag ännu fler grattis! Jag älskar att fylla år! ^^
 
Efter detta körde jag hem och parkerade bilen och sen gick jag direkt in till stan och Starbucks med min dator och skypeade med mina föräldrar som för närvarande är i Turkiet! Det var underbart att få prata med mina föräldrar på min 20-årsdag även om jag befinner mig i ett annat land för tillfället (de också!)
Efter samtalet stannade jag kvar på Starbucks en ganska bra stund! Jag pratade med alla mina kompisar och gick fler grattishälsningar osv. Jag var såå glad! Jag ville aldrig lämna internet! XD haha! Men vid ett gjorde jag det minsann och gick hem igen. Då städade jag lite där hemma innan jag körde en sväng inom tesco och köpte födelseglass inför ikväll och sen gick jag för att hämta Beth vid skolan vid tre.
 
Väl på plats fick jag en present av Louise! (som har Elise från baletten) jag fick ett fint kort och en flaska Prosecco! :D blev jätteglad och jätterörd!
Jag lät Beth leka med sina kompisar på skolgården ett tag innan vi gick hem och därefter körde vi till det gamla huset för att se om det fanns någon post. Och det fanns det minsann! Bland annat har jag nu fått Frozen-klänningen som Lucy ska få som hejdå-present! Perfect!
 
Därefter körde vi och hämtade Lucy på ark och sen körde vi hem till det nya huset igen. Där stod Laura (hon hade precis kommit) med blommor och presenter i famnen! Åååååhhh!!!!
Jag bjöd in Laura och vi satte oss i vardagsrummet så jag kunde öppna mina fina presenter. Jag fick en bukett med blommor, tre choklad-kakor, ett jättefint vänskaps-kort och en ännu finare (jag älskar den!) tavelram med tre foton på mig och Laura och en superfina design! Jag blev sååå rörd och glad!
Dessutom fick jag ett kort och en flaska vitt vin av Nicki, Ross och barnen (Lauras Au Pair -familj).
Jag hade verkligen inte förväntat mig alla dessa presenterna!!! Jag blev överlycklig verkligen!! :D
 
Laura stannade kvar ett tag och vi pratade och hade trevligt medan tjejerna städade/lekte i deras playroom. Samtidigt började jag med kvällsmaten (torsk med pesto, potatis och grönsaker) och när Laura senare gick och tjejerna hade städat klart i lekrummet satte vi oss ner och åt tillsammans.
 
Ben kom hem lite innan vi hade ätit klart (Ellie sover i lägenheten i Inverness idag för hon är "on call" på sjukhuset!) och då gick jag upp med Lucy på ovanvåningen, hjälpte henne att förbereda sig för sängen och läste sen en godnatt-saga för henne. Det var sååå mysigt att få säga godnatt till min kära lilla tös just idag!
 
När hon hade somnat packade jag ihop lite grejer och sen gick jag ut (efter att ha sagt hejdå och godnatt till Ben och Beth) och det slutade med att jag hamnade vid The Community Center där jag kunde sitta en timme och ha tillgång till wifi. Då kunde jag prata lite till med kompisar som ville önska grattis och uppdatera några fler saker. Nu, efter att jag har lagt upp detta inlägget, ska jag hem igen och ha en skön födelsedagskväll på rummet. Imorgon och i helgen ska det firas ordentligt! Jag har ju iaf fördrinkarna klara inför lördag nu ;) hehehehe...
 
 
 

Kommentarer

  • Martina säger:

    Gud så mycket fina kort och presenter du fick:) Tavlan hade supercool design!

    2014-06-15 | 14:17:06

Kommentera inlägget här: