amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 288 - Sport, Balett & Polis

Kategori: Allmänt

Idag har varit en fullproppad dag fylld med massa skojsigheter!
--> Beth hade Sports day på hennes skola så vi packade idrottskläder, extra matsäck, keps osv på morgonen och sen gick Ellie till skolan vid tio för att kolla på när Beth var med i olika race och tävlingsaktiviteter. Jag kunde tyvärr inte gå och kolla på detta eftersom...
--> Lucy hade Fun day, vilket betydde att hon och jag gick till Coopers park vid tio (då Ellie gick till Beths skola) där det hade satts upp en hoppborg och karusell (med snurrande tekoppar) och alla barnen från Lucys dagis var där. Vi hade picknick och Lucy hoppade och åkte karusell. Senare kom även en polisvan, vilken barnen fick inspektera och sen kunde man cykla en runda med "the nurserys' bike"- Denna cykeln var en cykel som hade en vagn där fram där max 8 barn kunde sitta medan man cyklade! Haha! Så detta gjorde jag! Jag tog på mig cykelhjälmen och cyklade runt hela coopers park med 8 barn framför mig i vagnen, inklusive Lucy och Theo, och efter denna rundan var jag - pust! - slut!! xD hahaha!
Efter tolv kom även Ellie och, lite senare, Ben för att titta på Lucy när hon tävlade med resten av barnen från dagiset. Vid 13.45 började nämligen deras egna lilla Sports-dag där barnen tävlade i tre olika grenar:
1. Race
2. Hoppa jämfota -race
3. Race med en tillplattad kon på huvudet (balans!)
 Lucy kom 1:a, 3:a och sen 1:a igen i de tre grenarna!! (Obs, jag råkade se att hon gillade att tjuvstarta... xD)
Och vet ni? Även jag deltog!!! Jag var med i "mamma"-racet! Haha :) Men blev diskad... För jag tappade konen jag skulle balansera på huvudet och tydligen fick inte de vuxna göra det... xD Haha! Men jag fick minsann också ett klistermärke, precis som alla barnen fått! Ett där det stod "I took part!" ;) Haha!
 
 
Efter dexnna Fun-dagen gick jag och Lucy hem igen och då fick hon titta lite på tv medan Ellie tog en tupplur på ovanvåningen (hon kom hem lite efter oss efter att ha varit och handlat) och jag gick för att hämta Beth. Där fick jag höra allt om hennes sports-dag också och det hade varit jätteroligt för henne med! :D Är lite ledsen att jag inte kunde vara med på båda ställena.....
När vi kom hem blev det mellanmål och sen snabbt fixa allt inför balett-genrepet som skulle äga rum på kvällen. Lucy skulle vara där 4.30 och Beth 5.45, så alla tjejerna (Jag, Ellie, Beth och Lucy) körde till Lossiemouth efter 4 och planerade att stanna tills Beth var klar (vi hade barnens middag nerpackad). På baletten var det dock KAOS. Wow.... Såååå många barn och såååå många föräldrar och INGEN visste vart man skulle gå osv. Tog längre tid än vad vi räknat med så när Lucys grupp blev klara efter 6 körde hon och Lucy hem och jag frågade hur länge Beths grupp skulle räknas att hålla på till. De sa till ca 7.30 så jag körde iväg till ASDA och köpte två filmer till tjejerna! Detta var dels räknat som en del av hejdå-presenterna men även en del som "Vad-ni-är-duktiga" efter balettuppvisningarna i helgen! Till Beth köpte jag de två långfilmerna med Mr Bean samt "Happy Birthday Mr Bean" (dessa var alla tre i en box) och till Lucy köpte jag en Barbie-box med fyra av Barbies populäraste filmer :)
Därefter körde jag och hämtade Beth igen och sen direkt hem. Lucy höll just då på att lägga sig så jag gick upp och sa godnatt och sen pratade jag med Ellie som lagade min, Ellies och Bens sena fredagsmiddag - Steak, yum! - och sen ringde det på dörren...
Gissa vem det var! POLISEN!!! Ooopsie, somebody's been naughty....!
Tydligen hade någon ringt polisen och de sa att det hade kommit från detta huset, nr 13! WHAT?! Varken jag, Ellie eller Ben hade ringt polisen (vi kollade våra telefoner) så detta var riktigt skumt... Menmen, mer än så var det inte med det. Efter att ha pratat lite med polisen körde de igen. Puh! Haha ;)
Nu har jag suttit på rummet och skrivit på bloggen, men ska gå ner och äta min fredagsmiddag nu så vi hörs imorgon!
 
Åh and btw: GLAD SVENSK MIDSOMMAR ALLA DÄR HEMMA I SVERIGE! (Kan inte fatta att jag missar midsommar också!!)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: