amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 100 - Julpyssel & Packning

Kategori: Allmänt

Idag vaknade jag och kände att livet var underbart - för jag hade sovmorgon! Haha. Dock gick jag upp ganska tidigt, runt nio, när alla hade lämnat huset. Då åt jag min gröt och läste bok samtidigt. Sen kom Ellie hem igen och gick och la sig - Huhu, hon hade kanske också behövt sovmorgon idag? Så då gick jag med upp och kollade lite på en serie, dock inte länge för blev plötsligt rastlös. Så istället satte jag på musik på datorn och började slå in alla julklappar som jag ska ge till Beth, Lucy, Ben och Ellie imorgon! :) blev elva stycken totalt och tog mig en och en halv timme! XD man gör det långsamt när man lyssnar på musik och har roligt samtidigt! Och dessutom vill man ju att det ska vara snyggt! (Plus att jag inte har världens största yta att jobba på..) Efter detta började jag sortera ut mina kläder och se vad som skulle packas med till Sverige och vad som skulle stanna. Slutade med att jag provade alla mina klänningar och dansade framför spegeln i takt med den superbraiga musiken! Hahahahahahahaha! Ibland dras man bara in i det... Men sen fortsatte jag packandet! Sortera, packa, sortera, packa! Puh! Är så mycket mer än man tror som ska gås igenom och sorteras bort..... Tog svinlång tid! Så jag tog en paus från packningen ett tag och satte mig vid datorn och skrev över alla mina julrim dit och designade de lite fint. Sen printade jag ut vissa av dem så att det är förberett inför inslagningen av julklapparna hemma! Därefter fortsatte jag med min packning. Hur jag än gjorde blev det hela tiden för mycket! Jag har ju en massa julklappar som ska hem, en massa böcker, fyra filmer och klänningar som ska hem...... Och sen ska jag ju ha saker som jag behöver ha med mig men som ska tillbaka hit efter min semester också! Det blir ganska mycket till slut....... :/ Vid sex tiden gick jag ner till familjen (alla var hemma nu) och så åt vi lite pasta med pesto och lax. Kanske inte låter så värst gått, men det var det minsann!!! MUMS! Särskilt eftersom jag kommit på att jag inte ätit någon lunch idag.. Efter det gick vi in i vardagsrummet och barnen fick hjälpa Ellie att klä granen (som Ben satte upp tidigare idag) och julpynta lite. Det blev så fint!!! Dock var inte jag med länge utan jag gick upp och fortsatte mitt eviga packande..... Jag fick packa ur och sortera om och väga och sen göra allt om igen flera gånger. Nu tror jag att det är hyfsat rätt men inte 100% ännu.. Dock är jag alldeles för trött för att fortsätta.. Så får ta tag i det sista i helgen! Nu ska jag läsa lite och sen sova. Så nu säger jag godnatt!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: