amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 101 - Brittisk julmiddag & klappar

Kategori: Allmänt

Jag fick sovmorgon idag också! Ben och Ellie gick upp med tjejerna och skjutsade de till skola och dagis så jag sov till klockan tio... hihi, LYX! Då gick jag dock upp och fixade till mig för vid elva skulle jag hämta Lucy på Duffus - ja, tidigt, men det finns en anledning ;) Nämligen att vid halv tolv (vilken är den egentliga upphämtningstiden) skulle Lucy vara vid sitt andra dagis (st Sylvester) för då var det fika med föräldrarna och sen sjöng barnen lite sånger för oss. Supermysigt! Båda jag, Ben och Ellie var där med Lucy och lyssnade på när hon sjöng och åt kakor och drack saft. Efter detta körde jag hem med Lucy medan Ben och Ellie handlade lite på tesco. Jag ordnade lunch till henne och sen ritade hon tills Ben och Ellie kom hem. Då blev deet först lite barnprogram för Lucy innan hon gick upp med Ellie och tog en tupplur. Samtidigt passade jag på att läsa lite men snart tog jag fram anteckningsblock och datorn och började skissa ut ritningarna för årets pepparkakshus. Sen räknade jag även ut måtten osv, osv, osv. Detta tog lång tid! Haha, jag och min perfektionist-skalle... Men ja, så när Ellie hade hämtat Beth och de hade varit iväg och handlat lite julgrejs och sen kommit hem så hade Ellie börjat laga vår mat (liten julmiddag idag!) och vid halv fem, fem gick jag ner och då var det snart dags att sätta sig till bords, vilket - jag måste få säga - såg underbart juligt och inbjudande ut. På varje plats låg en smällkaramell, ett paket och en liten choklad-ren... SÅ FINT! Dessutom var det ljus på borden och julduken var framme osv osv osv. Supermysigt! Och det var god mat också! Vi hade en fylld kalkon, rödkålssallad, prinskorvar lindade i bacon, morötter, potatis och till efterrätt hade vi den berömda julpuddingen... Plus lite brittiska mazariner.. och chokladen vi fick på bordet förstås.. Tror det var allt... Hmm....?? Men ja, jag blev MÄTT!!! Min mage är fortfarande stor efter middagen och det var ett tag sen nu.. haha! Hur som helst: i mitt paket på bordet fick jag lysande örhängen... Hahahahahah!!! xD (alla paket på borden var en kul, billig grej..) och i min smällkaramell (HJÄLP vad de lät! haha) så fick jag ett skämt och en julhatt! Dessutom fick jag en liten julklapp av familjen också, nämligen ett jättefint silverarmband med en massa berlocker på.. Love it! :D Efter middagen och vår julpudding gick vi in i vardagsrummet och jag sa att "det ser faktiskt inte så himla tomt ut under granen... Eller vad säger ni??" och då märkte Beth och Luvy alla klappar som låg där... haha! (Beth: "Oh, there's LOTS of them!") så då fick de öppna klapparna jag gett till dem. Och glada blev de minsann! :D Lucy älskade sin pyjamas, hihi. Och Ellie gillade min fotoram med alla bilderna jättemycket också. Så det blev lyckat! :D Även Ben och Ellie gillade sina presenter jag köpte till de och vi hade ett litet gott skratt åt torkställs-hängarna jag köpt, haha! Efter detta gjorde alla vid sig för snart skulle familjen iväg på en liten bjudning hos en kompis. Jag valde dock att stanna kvar här i sista stund - kände för en skön kväll hemma. Men Lucy och Beth skulle packa ner pyjamaser ifall det blev sent på det andra stället så då packade de ner de nya! Lucy kunde knappt vänta tills hon fick sätta på sig sin, hihi ^^ Jag fixade båda tjejernas hår innan de gick, varsin fläta! Lucy fick en fransk, inbakad fläta och Beth fick en vattenfalls-fläta. De båda blev jättenöjda och fina! :) När familjen gick satte jag mig i vardagsrummet och började kolla på en film, men tröttnade ganska snabbt.. Så då gick jag in på youtube på datorn och skaffade alla frozen-låtar till datorn så jag kan lägga över de till mobilen över jul (lyssnar såååå mycket hellre på dessa än på rapunzel i bilen med lucy,... haha! Dessa är ju ändå ganska bra, huhu) Efter det fortsatte jag kolla lite på filmen, men tröttnade snar igen... Så då satte jag på en annan film på netflix istället. Och DEN såg jag klart från början till slut. Antar att jag inte riktigt kände för den förra genren.. Men nu är klockan över elva och jag tror jag ska börja göra mig redo för sängen. På något sätt vill jag bara gå och lägga mig så att de sista dagarna nu går förbi snabbt så att jag kan komma hem till Sverige och träffa alla igen.. Hehe. Men jag har fortfarande helgen kvar! Och den ska bli bra! :D

Kommentarer

  • Malin säger:

    Härligt att ni fick fira jul tillsammans:)
    Fint armband
    Fina bilder och ram vad mysigt för tjejerna:)

    Svar: Ja det var mysigt att vi fick en liten mini-jul tillsammans iaf! Längtar dock till vår svenska traditionella.. Hehe :D
    Amanda Tyrén

    2013-12-14 | 18:06:40

Kommentera inlägget här: