amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 102 - Lekpark & filmkväll

Kategori: Allmänt

Idag, eftersom det är lördag, hade jag sovmorgon IGEN. Haha. Och denna gången sov jag till halv tolv (hade dock varit uppe lite när barnen vaknade, och kollat min mobil osv, men snart bestämde jag mig för att sova vidare och då sov jag till halv tolv!) Men sen gick jag upp och klädde på mig och mötte Ellie och Lucy i vardagsrummet där nere. De höll just på med att måla sina naglar och Beth var i rummet intill och gjorde armband av pärlor :) Ben hade redan åkt iväg till sin fotboll, så medan alla var uppe i sitt gick jag in i köket och gjorde min frukost, åt min frukost och läste min bok. En ta lördagsmorgon det där, även om frukosten blev min lunch också.. Haha! Vid kvart över ett åkte dock Ellie iväg och det var nu jag skulle sitta barnvakt, för Ellie skulle nämligen få sitt hår uppsatt i en snygg frisyr inför balen ikväll. Så då gjorde jag lite lunch till tjejerna medan de kollade lite på en film som gick på teve i vardagsrummet. Det Var Barbie i en nötknäppare och OJ vilken nostalgi det blev för mig... Hehe... Alltid den filmen jag kollade på när kag var mindre och det snart var jul.. Så efter deras lunch lät jag tjejerna se lite till på filmen medan jag bytte deras och mina sängkläder och stoppade in en maskin tvätt osv. Sen, när klpckan blev kvart i två, klädde vi på oss varma kläder och gick ut till lekplatsen! Det var ganska blåsigt ute så det var bra att vi hade varma kläder på oss... Snart kom även Mat och Sophie (Beths gudmor Michelles man och äldsta dotter) till parken eftersom jag hade skockat iväg ett sms till de och frågat om de ville göra oss sällskap. Så de tre tjejerna lekte en massa tillsammans och jag och Mat pratade lite. Bl.a. Om svensk julmat! Hihi, åh längtar!! När klockan närmade sig tre var det dock dags att gå hem - vi hade varit på lekplatsen i över en timme och som sagt var det gaaaaanska blåsigt... Så när vi kom hem satte jag på lite Frozen musik och jag Beth och Lucy satte oss mer och målade i målarböcker. Var jättemysigt och tjejerna sjöng med i musiken (inte alltid rätt men ändå!) Och sen kom Ben hem och tog ett bad och lite senare kom även Ellie hem, jättesnygg i håret! Hon hade köpt en thai curry kyckling portion till mig inför kvällen, så snällt!! Hon vet verkligen vad jag gillar ;) tjejerna skulle nämligen ha pizza, och jag kände för något annat ;) hehe. När klockan var fem, halv sex, så dekorerade vi pizzorna och jag satte in de i ugnen. Sen la vi ut PizzaMovieNight-filten på golvet (så att barnen inte spiller på mattan) och satte igång en av filmerna tjejerna fick av mig igår. Nämligen Ramona & Beezus. När pizzorna var klara åt tjejerna dem och jag värmde min egen mat. Mums! Jättegott och jättemysigt att äta och se film med tjejerna! :) Vid kvart i sju lämnade ben och Ellie huset, superstiliga båda två! :D Efter att filmen var slut var klockan dock över sju så då var det dags för Lucy att gå och lägga sig. Så hon och jag gick upp och läste en godnattsaga (törnrosa fick det bli ikväll) och sen var det godnatt för henne. Dock har jag varit uppe två gånger redan och hon vill inte riktigt sova.. Jag hörde henne faktiskt precis så jag var nyss uppe och kollade henne igen.... Suck, Lucy. Bara somna lills gumman.. Du var uppe så sent igår så du behöver din sömn. Tro mig ;) Huhu. Aja, får väl se om hon somnar snart. Under tiden kollar jag och Beth på en annan film. Eller ja, hon kollar och jag skriver blogg ;) sen ska jag nog läsa lite mer och när Lucy har somnat är det Beths tur att gå och lägga sig. Så ja, det är min lördagskväll det här, men jag klagar inte. Det är mysigt med hemmakvällar tycker jag! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: