amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 103 - Julklappar & hejdå-middag

Kategori: Allmänt

Vaknade vid lite över sju och bläddrade i mobilen lite.. Sen lyssnade jag på lite musik och blundade vidare. Vilket slutade med att jag vaknade vid halv tolv istället, hehe. Så då gick jag upp och åt frukost efter att jag sagt godmorgon till Ellie, Ben, Lucy och Beth på nedervåningen. Samtidigt läste jag - förstås - i min bok. Och samtidigt som jag åt min frukostgröt kom snart tjejerna och åt sin lunch! Haha ^^ så blev inte jättemycket läsande i slutet av min frukost, men det var helt okej ;) Efter detta gick jag upp på rummet och satte mig i sängen och läste, läste och läste. Så när klockan blev tio över två hade jag läst ut boken! GÖTT!! Och bra var den med! :) dock inte lika bra som den förra boken jag läste är.. Men den var ändå bra! :) Efter detta kom Beth in och sa att hon gjorde örhängen till mig, Huhu, så gullig hon är! Hon ville nämligen ge mig en till julklapp utöver den jag redan har fått (en sjöhäst gjord av pärlor). Så medan hon och Ellie pysslade med mina örhängen på nedervåningen tog jag mig en lång, varm och skön dusch. Sen gick jag in på rummet igen och gjorde vid mig inför kvällen (ut och äta med Veronica och Lalitha). Sen gjorde jag även sista-minuten-packning så att allting är helt klart nu! :D Sen kom Beth och Lucy upp på mitt rum och med sig hade Beth mina nya örhängen.. Hihi sååå fina de blev! Långa örhängen med gula och rosa pärlor, Huhu! Hon fick mig till och med att bära de på kvällen - och det gjorde jag med stolthet! ^^ Så sen gick vi ner och jag kollade lite på smurfarna (film) med dem innan jag skulle sticka. Dock, medan jag satt där med dem, så kom Ellie och Ben med ett till paket! En till julklapp från hela familjen till mig, åååh! Och i paketet fanns en sån stor och luddig fotvärmare (om man kan kalla det så) i form av ett lamm! Jag som har kollat på de så mycket!!! Det är typ som luddiga tofflor fast det är bara en stor toffla så man har båda fötterna i samma öppning pm man säger så.. Så den kunde kag ha när jag sitter och skriver osv, sa Ellie. HELT PERFEKT!! Tack familjen Dempster!!! :D Dessutom fanns det en mascara med silver eyeliner i andra änden av skaftet också i paketet! I'm so happy!!! :D Vid tjugo i sex körde jag dock in till stan för att träffa Lalitha och Veronica och vi gick till Jimmy Chungs och åt kinesisk buffé - GOOOOOOTT!! Det här gjorde vi för att säga hejdå och önska varandra en god jul och ett gott nytt år eftersom jag åker imorgon. Så det var jättemysigt! Och jag hade supertrevligt!! Var ett perfekt avslut innan jag åker hem över jul! :) Sen jag kom hem har jag pratat lite med Ben och Ellie, sen tvättade jag bort mitt smink och tänt tre ljus för att fira tredje advent. Och sen har jag endast suttit i sängen och smsat (på viber) med min underbara Isabelle! Saknar dig något enormt! Snart ses vi igen min fina vän! :D Snart ska jag gå och lägga mig. Dock undrar jag lite hur bra jag kommer kunna sova i natt.. Jag är alldeles för ivrig och längtar till morgondagen, så frågan är om jag kommer kunna somna.. Hmm... Får tvinga mig själv helt enkelt! För jag vill att morgondagen ska komma så fort som möjligt!!!!!! Godnatt! :))))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: