amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 104 - Back to Sweden!

Kategori: Allmänt

Så det här blev alltså min sista dag innan julledigheten. Förstår ni hur glad jag varit idag?! Började dagen genom att gå upp med barnen eftersom det faktiskt var min sista dag - och jag skulle inte få träffa Beth något mer eftersom jag skulle ha åkt till flygplatsen innan hon slutade skolan. Så jag gick upp med tjejerna och vi hade en mycket bra morgon om jag får säga det själv :) sen körde vi till skolan och dagis och jag fick två Bamsekramar av Beth och vi önskade varandra god jul och gott nytt... Var lite sorgligt att se henne springa in i skolan och veta att jag inte kommer träffa henne förrän om tre veckor.. Men jag var ändå glad, hehe. Kan inte hjälpa det, förlåt... Haha! :p Efter detta lämnade jag Lucy på hennes dagis iaf och sen gick jag tillbaka till bilen. Eller ja, jag gick en liten minirunda i stan först (en sista titt bara!) och jag köpte en liten present med ;) sen tog jag bilen och körde till tesco där jag köpte ytterligare en present! Haha, dessa två saker hade jag kommit på kvällen innan att jag måste passa på och köpa innan jag åker hem! Men jag säger minsann inte vad det är.... Den ena presenten är till någon jag Inte tror läser min blogg men den andra är till någon som gör det... Känn dig träffad!!! Haha! Efter tesco körde jag hem och pratade med Ben och planerade dagen. Ben och ellie är så snälla så de har erbjudit sig att skjutsa mig! :D så Ben skulle köra mig till flygplatsen - och Lucy skulle följa med! - runt två-tiden så att han kunde hinna hem igen innan Beths nativity började (hennes skolpjäs som blev flyttad). Han sa dessutom att han kunde hämta Lucy så att jag fick tid att fixa allting som behövde fixas. Så snäll!! Så efter att jag kommit hem från stan och tesco och jag hade planerar med Ben sorterade jag smutsig tvätt, stoppade in två maskiner tvätt, hängde upp tvätt och sorterade ren, torr tvätt och sorterade en massa kläder (både rena och smutsiga) i tjejernas rum. Puh! Haha, men nu känns det så mycket bättre att åka - nu när jag har fixat allting så att Ben och Ellie får det lättare :) Så ja... När allt det där var klart gjorde jag en sista viktkoll på mina väskor innan jag bar ner de till nedervåningen. Därefter tog jag fyra A4-papper och tejpade ihop de till ett stort, vitt pappersark och sen ritade jag en julbild till Beth och Lucy som jag sen hängde upp på deras "julkortshållare??" Hihi, kände för att ge de en liten extra grej nu när jag skulle åka iväg :) Sen, efter tolv, kom Ben hem med Lucy och jag gjorde lite lunch till henne och vi såg klart på smurfarna(som hon kollat på igårkväll men inte hann se klart) medan Ben sprang en runda. När han kom tillbaka och hade tagit en snabb dusch klädde jag, Lucy och Ben på oss och vi packade ut mina väskor i bilen. Hela denna tiden hade Ellie varit på kontoret och jobbat/pluggat, och kommit ner lite då och då för pauser. Så nu när jag skulle åka kom hon ner igen och jag fick en hejdå-kram innan jag satte mig i bilen med Ben och Lucy och vi lämnade Laich O'Moray View (gatan vi bor på). Åh, pirr i magen?? JAA!! Jag och Ben hade ett trevligt, blandat samtal i bilen på vägen till Aberdeen och lyssnade lite på musik och tjattrade med Lucy osv. Det var en mycket mysig resa! Särskilt med tanke på målet! Huhu.. Så när vi kom fram till Aberdeen drygt två timmar senare så följde Ben och Lucy med mig in på flygplatsen. Efter incheckning och en snabb kisse-paus var det dock dags att säga hejdå.... Lilla, lilla Lucy.. Jag kommer snart tillbaka Vännen! :) jag fick en stor, mysig kram av henne och en kram av Ben innan de gick. Lucy kollade bak och vinkade hela vägen fram till utgången.. Lilla gullunge! Och sen var det bara att vänta.. Som tur var hade jag internet på flygplatsen så jag kunde höra av mig till föräldrar och kompisar och kolla en massa saker på Facebook och instagram, etc, etc, etc. Jag gick igenom säkerhetskontrollen utan problem och sen köpte jag en sallad och satte mig och väntade vid gatearna. Dock fick jag snart veta att mitt flyg var försenat. Först med en halvtimme, sen med en timme, sen ytterligare en kvart, och en till och snart var det två timmar försenat..... Kul! Jag som längtat efter att komma hem hela dagen och så gör flygplanet att jag får vänta ännu längre!!! Aaaarrrggghhh!!!!! Jag hade suttit på flygplatsen från klockan fyra... Och jag åkte härifrån kvart över nio...... Det var verkligen tur att jag hade internet!! Jag kollade på en film på netflix nämligen.. Haha! Och smsade med mina föräldrar och vänner ^^ Hur som helst, när flyget till slut kom kunde vi äntligen gå in och sätta oss och vänta på starten. Och sen var jag i luften. Och det slog mig att jag ÄNTLIGEN FÅR KOMMA HEM OCH SE ALLA MINA NÄRA OCH KÄRA IGEN!! Ååååååååhhh nu längtade jag verkligen!!! :D så jag lyssnade på musik hela flygresan (och skrev på bloggen, hehe, tänkte att jag inte skulle vilja skriva så himla mycket på bloggen så fort jag fått träffa mina föräldrar på flygplatsen igen...) Så nu sitter jag alltså på flyget och väntar på att vi ska landa i Köpenhamn.. Can't wait! :D Följande händelser lär väl se ut som så att jag landar på flygplatsen, väntar på min väska (som måste komma!!) och sen rusar jag ut och möts av mina föräldrar! Och sen kör vi hem till Kristianstad och Ölsjö och mitt underbara hus och jag får sova i min säng igen.. Ja... Det låter som en ganska bra plan! Och ja, någon gång under bilresan ska jag ladda upp det här också, men det är allt jag kommer göra när det gäller bloggen. Jag kommer vara alldeles för upptagen med att prata med mina föräldrar nämligen ;) Så tja, jag säger bye bye för den här gången! Nu - när jag är hemma på semester i sverige - kommer jag faktiskt inte uppdatera min blogg varje kväll, kanske lite då och då bara.. Den handlar ju trots allt om mitt liv som Au Pair, och det kommer jag inte vara förrän om tre veckor igen! Då kommer jag börja skriva regelbundet igen, just so you know! ;) Nu tar jag semester!!!!! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: