amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 90 - Energipåfyllning efter långhelg

Kategori: Allmänt

Vaknade och var supertrött..... Klädde på mig träningskläder för brukar ju alltid gå på body pump på måndagar klockan 10. Men... När jag hade skjutsat Beth och Lucy till skola och dagis kände jag att nej... Jag orkar inte träna idag. Så jag körde hem igen och kollade på lite Dawsons Creek. Sen pratade jag lite mer Ben och Ellie på nedervåningen innan jag gick upp igen, satte hörlurarna i öronen på mig och lyssnade igenom alla mina låtar på spellistan på youtube. Och sov till... I tre timmar.... Hmm... Energin slut? Ja, det kan man ju säga att den blev efter en sådan helg som jag har haft. Eller ja, snarare efter en sådan månad som jag har haft! Jobbat varje vardag och på helgerna har jag rest rundor. Jag har aldrig riktigt haft tiden att fylla på min sömn och min energi! Så det kan man säga att jag gjorde idag, då jag lyssnade på musik och halvsov i (som sagt) tre timmar. När jag till slut reste mig från sängen var det för att jag skulle göra mig redo för att hämta Beth på skolan, haha. (Ben hade tagit Lucy till simningen, annars hade jag självklart gått upp tidigare och tagit henne själv, men Ben ville göra det idag, tack o lov! haha). Så jag hämtade Beth och sen körde vi hem igen. Då skadade tydligen Lucy sig lite. Så jag satte mig ner i soffan med Lucy i knät och vi mös lite. Hon spelade sen lite iPad, fortfarande sittandes i mitt knä och vi hade det hur mysigt som helst. Beth satte sig snart bredvid oss och vi spelade tillsammans allihopa medan Ellie och Ben satt i den andra soffan. Det var en jättetrevlig familjestund! Sen tog jag Beth till hennes simning (då jag passade på att läsa lite) och sen körde vi hem igen och åt mat. Efter det, runt sju, gick jag till Ebba och vi la över våra bilder från london till varandra, dvs jag fick hennes och hon fick mina. Sen gick jag hem igen och jag har skrivit på bloggen sen dess... Hela helgens äventyr, samt dagens händelser och sorterat och laddat upp bilder. Hjälp! Nu är jag slut! Så ska ta och sova, godnatt!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Underbar helg du haft...vad ska du göra nästa gång du är i London ;)))

    Svar: Kanske se en musikal...? Gå runt i Hyde Park och utforska London ännu mer :) Dvs, gå omkring på alla smågator och inte de stora...? Det finns så mycket kvar att se! :D
    Amanda Tyrén

    2013-12-03 | 07:02:48
  • Malin säger:

    Det var jag mamma som skrev förra inlägget med att vad ska du göra sen i London....

    2013-12-03 | 07:04:12

Kommentera inlägget här: