amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 91 - Mysdag & Beslutsångest

Kategori: Allmänt

Idag tog Ellie och Ben barnen till skolan, så jag behövde bara gå upp med de och hjälpa de göra sig redo. Sen stannade jag kvar hemma i huset med min dator och braiga bok och snart kom städerskan och städade lite. Efter att hon åkte kom rörmokaren och skulle fixa en läcka vi har i vasken i köket som jag fick hjälpa till och berätta om. Han fixade det och sen åkte han iväg igen, men inte innan Ellie och Ben kom hem efter att ha varit på sjukhuset med Beth (ingen fara, hon hade en bokad tid så ingenting hade hänt. De skulle bara kolla hennes öga efter att hon hade en ögonoperation i somras! Och allt var bara bra!) Så Ellie, Ben och rörmokaren hade en liten pratstund medan jag satt kvar i vardagsrummet och läste min braiga bok. Sen, vid ett, körde jag och hämtade Lucy på hennes dagis. Men innan vi körde hem därifrån gjorde vi ett litet ärende till Ellie och gick och köpte ett garnnystan till hennes stick-klass ikväll. När vi kom hem satt Ellie mycket riktigt och stickade i soffan så vi satte oss också där och vi alla hade en mysig liten eftermiddag. Snart var det dags att hämta Beth dock, så då körde jag iväg med bilen igen. Och nu regnade det en massa... Burr!! Så vi skyndade oss med våra paraplyer och kom snart in i värmen igen (efter att ha kört hem med högsta värme på i bilen, haha). Sen har det varit en ganska så fortsatt normal eftermiddag. Vi lekte lite medan Ellie lagade mat, sen kom Ben hem och vi åt tillsammans. Jag har tvättat lite under hela dagen och efter maten hängde jag upp ytterligare en maskin tvätt. Vid halv sex gick Ben ut och vid sex gick Ellie på sin sticknings-kurs, så jag satt barnvakt i en halvtimme (då jag Beth och Lucy kollade på Gruffalo child på dvd) och sen kom Ben hem igen och nattade Lucy. Därefter kollade jag och Beth på Sofia the first och ca en timme efter Lucy gick Beth upp och la sig (dvs alldeles precis). Jag har kollat på en massa Harry Potter -saker som man kan köpa på internet nu på kvällen också (barnfilmerna är inte lika intressanta som de var när jag var liten...) och jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska köpa något eller inte.... Hmm.. Har beslutsångest!! Får se om jag beställer något senare ikväll, huhu... Om tjugo minuter ska Ben ut igen och då sitter jag barnvakt. Fast det är ju inte så mycket som ska göras, då båda barnen sover. Så jag lär väl också snart gå och lägga mig... Ska bara läsa lite mer i min bok först eller kollar jag kanske på ett avsnitt av Dawsons creek.... Hmm, har inte bestämt mig ännu. Gud, vad jag ska ha svårt för att bestämma mig för saker idag!!!! xD Hoppas det går över till imorgon.. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: