amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 92 - Jimmy Chungs & Hejdå...

Kategori: Allmänt

Tog Beth till skolan och sen Lucy till dagis. Efter det körde jag hem till ett tomt hus och satte mig vid datorn i vardagsrummet med musik på i bakgrunden. Och därefter skrev jag. LÄNGESEN! Skrev i kanske en timme på en av mina böcker, surfade lite på nätet och sen skrev jag lite till. Tänk vad lite musik kan göra med ens inspiration... Underbart! Vid tolv gick jag dock upp och tog en dusch och gjorde vid mig lite för vid ett kom Ebba hit och vi körde till stan för att äta lunch på Jimmy Chungs! Har aldrig gjort det förut även om alla som bor här har sagt att det är ett måste. Mångas favoritrestaurang nämligen. Och minsann, det var supergott!! Det är en kinesisk buffé med en massa olika val (goda val) och sen finns det efterrätt också, bl.a. en mjukglassmaskin! Idag fanns det även cheesecake och chokladrulltårta... Mums! Påminner lite om Rose garden hemma.... Men varför just lunch på Jimmy Chungs idag då? Jo, som sagt, varken jag eller Ebba har ätit där förut och vi har båda sagt att vi måste äta där någon gång tillsammans innan vi lämnar Skottland. Och ikväll... Lämnade Ebba Skottland..... Så vi hade vår sista lunch tillsammans på Jimmy Chungs. Och därefter skulle hon hämta Evie på skolan (vid tre), men jag hämtar inte Beth på onsdagar då för hon har sport. Så vi fick säga våra hejdån efter lunchen och sen gick jag till leksaksaffären här i Elgin och kikade efter någon bra julklapp till Beth och Lucy. Dock hittade jag inte så mycket... Så sen körde jag hem igen och satte mig vid datorn och läste vad jag hade skrivit på en av mina romaner hittills. Tog väl ca en timme och sen kom Ellie, Ben och Lucy hem efter Lucys balett. Då gick jag ner och hjälpte Ellie och Ben att packa upp lite matvaror och pratade lite med Ellie i köket medan hon började förbereda maten. Jag sa dock att jag inte behövde någon stor middag ikväll för var fortfarande mätt efter Jimmy Chungs! Haha! Efter det gick jag upp på rummet igen och har haft en mycket lugn kväll hittills. Längtar lite efter att få gå och lägga mig faktiskt... Funderar på om jag ska skriva lite till eller bara läsa i min bok innan det är dags att släcka lampan... Hmm... Nu sitter Ebba förmodligen på nattbussen, på väg ner till London för att träffa sin eventuellt nya familj (hon ska inte åka hem till Sverige förrän på lördag, men hon ska träffa den här familjen för att se om både hon och de vill att hon ska bo och arbeta hos de efter jul). Hoppas hon får en trevlig resa! Känns redan tomt här i Elgin utan henne... Kan inte riktigt tänka mig att vi aldrig kommer gå på våra rundor tillsammans igen eller träna på gymmet igen eller ens ses på skolgården igen... Kommer bli riktigt ensamt här.. Speciellt i vår när jag kommer tillbaka efter min julledighet i Sverige. Nu har jag ju inte så många dagar kvar, nämligen, innan jag åker hem, så kommer väl inte kännas så himla trist just nu. Men sen, när jag kommer tillbaka och inte hon... Då tror jag det kommer kännas mer ensamt. Dock har vi redan bestämt att vi ska ses igen i vår, hur Ebba än väljer att göra, om hon är i Sverige eller i England. Vi ska nämligen träffas i London igen i vår och gå på Warner Bros Harry Potter Studio Tour tillsammans! Så... It's not really good bye after all... ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: