amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 93 - snöstorm & shopping

Kategori: Allmänt

Skjutsade Lucy till the Ark nursery medan Ben och Ellie tog Beth till skolan. På vägen till dagiset lyssnade vi på en massa Rapunzel-låtar (jag är inte alls trött på de, nejdå...) men OJ vad det blåste och regnade!!!!! Det var ju värsta stormen här... Och senare, runt lunch, började det snöa också.. HJÄLP!! Man kände sig som en eskimå när man klädde på sig bara för att gå till garaget.. Hmm.. Hur som helst: Efter att jag hade lämnat Lucy på dagiset körde jag till Home Bargains och handlade de sista julklapparna till Beth och Lucy och dessutom köpte jag en liten julklapp till Ben och Ellie också :) Efter Home Bargains körde jag till next och kollade runt lite och därefter körde jag till New Look - och hittade en MASSA klänningar!!!!! Slutade med att jag provade typ alla klänningar i hela affären och därefter köpte jag två. En röd julklänning och en silvrig nyårsklänning.... LOVE!! Haha, har tyvärr flera julklänningar nu... VILKEN ska jag ha på julafton, dådå.....????? Aja, det löser jag sen! Efter detta iaf, körde jag en snabbis till tesco innan jag körde hem och då var klockan runt ett. Så då åt jag lite och fixade med all tvätt, osv. Sen gick jag upp på tjejernas rum och sorterade hela Lucys garderob/byrå, så att alla för små kläder åkte ut! Efter det gick jag ner och rimmade lite! Julkänsla, här vet ni! ;) Hehe, jag börjar tidigt! Vid halv tre körde jag och hämtade Beth på skolan (klädde återigen mig som en eskimå och Beths första kommentar när hon såg mig var: "Amanda, it's not that cold!" Jo, Beth, JO det är det!!!!!!) Sen körde vi hem igen och jag och Beth satte oss i barnens rum och läste Harry Potter tillsammans! Så nu har vi läst två kapitel... haha. Det går långsamt men bra! :) Är supermysigt att läsa Harry Potter med Beth! Vid halv fem tog jag mig ut i snöstormen igen och körde och hämtade Lucy på dagiset (vi lyssnade återigen på rapunzel-låtar på vägen hem, haha. Mina öron kommer snart sprängas av alla rapunzel-melodier.....) Väl hemma höll Ellie på med maten och snart satte vi oss ner vid matbordet och åt lite beef-stirfry! GOTT! Därefter plockade jag och Ben undan maten och tallrikarna medan Beth och Lucy satte sig och kollade på en kort film och Ellie gick upp och pluggade lite. Då passade jag och Ben på att prata lite i köket och lära känna varandra bättre :) Var trevligt! Fick bland annat veta att han har en syster och en bror (om han har fler än de vet jag inte, men jag vet att han har minst en syster och minst en bror, haha) och jag berättade lite om min bror, osv. Sen pratade vi lite om barnuppfostran också, hihi. Men jag tycker faktiskt att det är ganska bra att veta hur de tycker och tänker i en viss situation. Då vet jag ju hur jag ska hantera det ifall just den situationen kommer! ;) Efter detta gick jag upp på rummet och sen, vid sju, pratade jag med Agnes och Martina på skype!! :D JAAAA!!! SÅÅ LÄNGESEN OCH SÅÅ KUL ATT PRATA MED ER IGEN!!!! SAKNAR ER! Nu är klockan nio, så vi har pratat i typ två timmar, haha. Och mer kommer det bli sen när jag kommer tillbaka till sverige och vi träffas igen! Can't wait! Nej, nu ska jag se ett avsnitt av Dawson's creek och sen ska jag sooova, fredag imorgon! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: