amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 94 - Inställd julshow => Happy Hour!

Kategori: Allmänt

Körde Lucy till dagiset medan Ben tog Beth till skolan, och efter det körde jag och tankade bilen, gick inom tesco något och sen körde jag hem igen och sa god morgon till Ellie, som precis gått upp. Då sa hon också att Beths skola hade skickat ett meddelande som berättade att den efterlängtade skolpjäsen (julshowen) har blivit inställd... Vi skulle ju egentligen ha gått på den ikväll... Men tydligen fanns det ingen värme eller vatten i byggnaden som de skulle använda så vi kunde knappast vara där.. Föreställningen ska istället flyttas till den 16 december.... Samma dag som jag åker hem.... Dvs, jag åker från Elgin runt lunch, Beth har sin julshow på kvällen.... Yeay....... Jag som hade sett fram emot att se henne i deras julshow.. :( Menmen, finns inget att göra åt. Ellie sa att pjäsen förmodligen kommer spelas in (Jag vet att Chloes gjorde det) så förhoppningsvis kan jag se den senare. Men ändå. det är inte samma sak om man inte får se det live.. Hur som helst. Efter att ha pratat med Ellie om detta vek jag en massa tvätt och sorterade den till alla olika familjemedlemmar. Sen var det snart dags att hämta Lucy igen så det körde jag och gjorde. På väg tillbaka från dagiset lyssnade vi (återigen) på rapunzel-låtar, så när vi kom hem och hade lite snuggle och film -tid i soffan så laddade jag hem en massa disneylåtar (inklusive resten av alla rapunzellåtar som jag inte har, jag har ju bara tre och de är gaaaanskaaaa uttjatade om man säger så...) Planen var ju såklart att jag skulle lägga över disney-låtarna på mobilen så att jag kunde göra en spellista och låta den här spelas i bilen till och från dagis och skola och vart vi nu än åker, men tydligen funkade inte det. När jag ÄNTLIGEN hade skaffat en MASSA låtar som tjejerna kanske gillar, så visar det sig att jag inte kan lägga över låtarna på min iPhone.. Den är synkad med en annan dator. En dator som för tillfället befinner sig i Sverige. Och jag är i Skottland. Great. Så där har jag suttit och skaffat massor med disneylåtar som jag inte ens kommer kunna använda nu. Perfect! Menmen, de kan ju alltid lyssna på datorn, men då hade jag ju lika gärna kunnat spela från youtube, för jag har ju alltid internet på min dator (den är ju här hemma hela dagarna). Det här är något som bara händer mig.. Hahaha! Hur som helst hade Ben kommit hem medan jag höll på och skaffade fram en massa låtar och efter att han och Lucy åt lunch så hade Lucy en liten tupplur med sin mamma så jag körde och hämtade Beth vid tre. Vi körde hem igen och då satt Lucy och Ben i vardagsrummet och la pussel. Vi anslöt oss och efter ett tag fixade jag tjejernas hår i flätor. Eftersom Beths skolas julshow blev inställd så bestämde vi oss för att åka på Happy Hour på RAF istället! Tydligen var det ordnat till idag men eftersom vi skulle på show tänkte vi inte åka... MEN: tydligen kunde vi det nu. Så alla fixade till sig lite snabbt och sen bar det av till flygbasen och Happy Hour. Det var inte alls lika många där idag som det brukar vara, men de hade verkligen valt ett dåligt datum... Men det var jätteroligt och trevligt ändå! Tomten kom ju.... Haha! Fast ja, det är sant. Tomten kom och delade ut en massa julklappar till barnen (det var dagens underhållning, de försöker anordna något till barnen varje gång) Lucy, dock, var livrädd för tomten. Och då menar jag verkligen livrädd... Lilla Lucy, tomten är inte farlig, han ser bara lite skum ut..... Dock blev hon glad när hon fick sitt paket, men hon vågade inte ta foto med tomten efteråt... Haha, så vi fick nöja oss med en bild på tomten och Lucys julklapp (en liten Sofia the first -docka) lilla söta Luce... Efter det här började allt fler av familjerna åka hemåt, men vår familj och några andra stannade och då träffade jag en "mamma" (kan man kalla det så? Kvinna, tjej, fru kanske låter bättre...???) som ursprungligen är svensk! Hennes ena förälder är svensk och den andra engelsk, så hon föddes i England med sen flyttade de till sverige när hon var tio för att hon senare skulle flytta tillbaka hit i min ålder och studera i england! Och nu har hon man och två barn och är advokat i Storbritannien! Och hon var jättetrevlig! Både hon och hennes man! (Det var han som introducerade oss, via Ellie). Och efteråt berättade Ellie att de gärna ville att jag skulle sitta barnvakt för de någon gång om jag ville! Och Claire (svensk-engelska mamman) sa att vi kunde träffas någon gång om jag bara ville prata svenska med någon osv. Jättekul! :D Hon har ju också saknat att prata svenska med någon... Hehe. Så när vi väl åkte hem från Happy Hourn var klockan halv nio (läggdags för barnen direkt! Lucy somnade nästan i bilen på väg hem så Ellie fick kämpa med att hålla henne vaken..) och då gick jag upp på rummet och har haft en skön kväll för mig själv och kollat på film. Nu ska jag snart sova (tror jag) och imrogon får jag sova ut!!!!! LÄNGESEN!! Jag har ju rest en massa varje helg och gått upp tiiiiidigt för att kunna göra det och på vardagarna har jag gått upp med tjejerna... Ska bli såååå skönt med sovmorgon för en gångs skull! haha! Så nä, nu ska jag minsann avsluta det här blogginlägget med att säga: NattiNatti allihopa! Ha en fortsatt trevlig fredagskväll! I know I will! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: