amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 95 - Sovmorgon & slappedag

Kategori: Allmänt

Idag vaknade jag runt åtta tiden av att tjejerna sprang omkring och höll på (fick veta senare av Lucy att hon hade sjungit för hon ville att jag skulle vakna, haha, snällt Lucy, snällt... xD) men tydligen gick Ben ner med tjejerna så jag somnade om och fick sova till tio - såååå skönt! Sen kollade jag lite på en film (Erin Brockovich med Julia Roberts) och läste lite i min bok, etc. Jag hade en allmänt skön morgon helt enkelt. När klockan var runt ett gick jag upp och klädde på mig, sen gick jag ner på nedervåningen där Lucy kollade på Rapunzel (Ben var iväg, Betyh var på kalas och Ellie var i duschen) så jag satte mig lite med Lucy och vi mös till slutet av filmen. Sen dansade vi och gjorde twirls och hade roligt till eftertexterna på filmen, dvs då den superbraiga musiken började spelas igen.... Haha. Vid det här laget hade Ellie kommit ner igen och avslutade baket hon höll på med i köket (hon har en av sina cake faires imorgon!) och sen körde hon och Lucy iväg för att hämta Beth och handla lite på tesco osv. Då passade jag på att äta lite lunch och sen läste jag en massa i min bok. Därefter gick jag upp på rummet och sorterade alla böcker jag har här (tydligen är det 17 böcker nu.....) så att jag har koll på vilka som ska med till Sverige under jul och vilka som ska stanna kvar här som jag kan läsa när jag kommer tillbaka. Därefter lyssnade jag på lite musik och sen läste jag lite till. Sen kom Ellie, Beth och Lucy hem och då lånade jag bilen och körde en sväng, sen kom jag hem igen och satt ett tag med tjejerna i vardagsrummet. Därefter satt jag ett tag med Ellie och Ben i köket och pratade med de. Tydligen är alla flyg inställda på alla olika flygplatser idag (vilket tyvärr drabbade Ebba som skulle åka hem idag.....) så det var ett ämne under våra samtal. Jag tog också upp förfrågan om jag och tjejerna kan gå på bio nästa vecka och se Frozen, vilken både jag och Beth vill se, så det ska vi göra! Blir lite av en grej som jag gör med tjejerna innan jag åker hem till Sverige över julen. Varför jag frågade Ben och Ellie om det var för att 2D filmerna går bara klockan 19 på kvällen.... Vilket är lite sent för tjejerna, men det var helt okej för Ellie och Ben så länge Lucy har en nap på dagen innan :) Så vi planerar att gå på tisdag! Hoppas det blir av, hehe ;) Efter det åt jag lite middag och läste i min bok samtidigt och sen gjorde Ellie, Ben och tjejerna vid sig för de skulle iväg på en "fest" hos Bens kompis. Tjejerna tog med sig pyjamas så de kan sova lite där, huhu. Jag var också bjuden men kände mer för att stanna hemma och ta det lite lugnt. Kolla klart på Erin Brockovich till exempel (vilket jag inte gjorde innan, den är ju lång! Men bra!) och sen kanske se på någon annan film och käka nachos! haha :) Så det är vad jag ska göra nu! Kan hända jag läser lite mer också för min bok är jääääääätteeeeespäääännaaaaandeeeee nu! Den är sååå bra! Och äntligen har det jag har hatat genom hela serien vänt! Me = Happy! Så jag får väl se vad jag känner för sen, men nu känner jag för Erin!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: