amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 98 - Starbucks & Frozen

Kategori: Allmänt

Jag och Ellie skjutsade Beth och Lucy till skola och dagis, sen körde vi till en klinik här i elgin där jag skulle registrera mig (ifall jag blir sjuk och behöver en doktorstid slipper vi gå igenom allt sånt här då). Dock behövde jag ha med mig lite fler saker än vad jag hade (tydligen..) men vi bokade en tid för mig att träffa en doktor (efter min Sverigesemester) och då ska jag ta med mina saker och visa upp osv osv osv och sen är jag registrerad! :) Efter detta körde jag och parkerade vid tesco medan Ellie hämtade ut ett recept till sig själv, sen möttes vi på starbucks och vi båda satt där från ca halv tio till tolv med våra datorer. Ellie jobbade på sitt skolprojekt (en uppsats tror jag det var) och jag pysslade med packlista inför Sverige och julrim!!! Snart är alla rimmen klara minsann! :D Så efter starbucks gick jag och Ellie och köpte biobiljetter till filmen Frozen som jag, Beth och Lucy ska se ikväll. Yeay! Efter detta gick jag runt en stund på stan medan Ellie gick och mötte Ben (som hämtat Lucy) för att åka hem med de. Sen körde även jag hem. Väl hemma printade jag ut foton på mig och Beth och Lucy och sen satte jag de tillrätta i ramen jag har köpt till de i julklapp. Nu ska jag bara slå in alla julklapparna och sen är de redo att avslöjas inför de två spralliga töserna! Jag passade på att läsa lite innan jag, vid halv tre, körde och hämtade Beth från skolan. Därefter körde vi hem igen och jag pusslade lite med Ben och Lucy innan jag gick upp på rummet och läste lite till. Efter fem-tiden åt vi lite mat och sen åkte Ben iväg på sin fotboll, Ellie till sin sticknings-kurs och (senare) jag, Beth och Lucy körde iväg till biografen - Moray Playhouse! (Inte mycket att skryta om, men ändå! ;) haha) Där köpte vi lite popcorn och sen väntade vi på att filmen skulle börja. Den skulle börja 19.00 så egentligen är det lite väl sent för tjejerna - Lucy går egentligen och lägger sig klockan 7 ju! Men hon hade sovit middag tidigare idag så det gick faktiskt bra! :) hon var vaken hela filmen! dock var detta ett litet treat eftersom jag ville göra något med tjejerna innan jag åker hem.. Så det blev bums i säng när vi kom hem vid nio igen! ;) Hur som helst var filmen jättebra (haha, ja, jag gillar såna filmer! Från skaparen av Tangled ju!!) och vi alla hade en jättemysig kväll tillsammans! :) det är nästan så att jag skulle kunna se den igen... Haha! Fast om jag ska gå på bio en gång till får det nog bli Catching Fire igen - den var faktiskt lite bättre ;) Huhu. Men Gud vad mycket skratt det blev i Frozen! Hahaha! Snögubben Olaf var ju störtskön och renen Sven med!!! Hahahahah!!!!!!! Åh, underbara kreationer..... ^^ Aja, nu ligger jag här i sängen med min kvällsansiktsmask (min hy har plötsligt blivit jättedålig! Vill inte ha den såhär i jul!!!!! :((((( den är så uschig!) och ska snart tvätta bort den. Sen blir det soooovaaaaa! Trött trött trött..... Imorgon är det onsdag, alltså en dag mindre innan jag åker hem... Inte många dagar kvar till min hemresa och julafton nu!!!! Längtar! :D

Kommentarer

  • Farfar säger:

    Schysst att du jobbar på rimmen, Amanda. Det är ju de som är viktigast!

    Svar: Jamen visst är det så!! Hela nöjet med julafton är ju att man får rimma innan! ;)
    Amanda Tyrén

    2013-12-11 | 17:10:28
  • Julia säger:

    Vad jobbigt att din hy blivit sämre :( min hy har varit mitt största komplex... Se till att tvätta dig i ansiktet efter att du tränat (svett är inte bra) och att dricka mycket vatten :)

    Svar: Ja det är riktigt trist! Tack för tipset! Ska tänka på det :)
    Amanda Tyrén

    2013-12-12 | 11:23:34
  • Martina säger:

    Nästa gång du ska på bio tycker jag du ska se Hobbit 2. Den var skiiiiiiiitbraaaaa! Mycket bättre än ettan ;)

    Svar: Vad bra att du tyckte det!!! :D Då blir förhoppningsvis trean ännu bättre!
    Amanda Tyrén

    2013-12-13 | 17:56:49

Kommentera inlägget här: