amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 99 - Annorlunda träningspass

Kategori: Allmänt

Idag tog ben Beth och jag och Lucy hade en lugn morgon innan jag körde henne till Duffus. Där ville hon verkligen inte att jag skulle gå så hon stod länge och kramade om mitt ben... Haha! Till slut fick vi henne att berätta om bion vi hade gått på igår och jag kunde smita iväg. Då körde jag direkt till moray leisure center och väntade på att mitt body pump pass skulle börja. Men bär jag satt där och väntade så slog det mig plötsligt... Var är mina skor?! Inte på mig i alla fall..... Jo visst, jag har skor på mig: mina stövlar?!?! Oh no...! Jag hade tagit på mig mina STÖVLAR på morgonen idag! Inte mina träningsskor.... Typiskt också! Så där satt jag i mina stövlar (med kilklack...) och väntade på min träning där jag behöver betydligt bättre skor på mig. Jag skulle knappast hinna hem och hämta skorna heller. Good move Amanda! XD blev bara till att träna barfota idag antog jag - eller ja, strumpor hade jag ju förstås ;) men man undrade hur bra grepp man skulle ha med strumpor, utan skor.... Men det gick faktiskt jättebra ändå! Vissa övningar var faktiskt skönare utan skorna..... Haha! Dessutom - förutom min barfoteincedent - så var det typ inga där!! Haha vi var ett jättelitet antal personer där! Tror vi var 6 st plus babs... XD fast det gjorde det bara roligare på något sätt.. Babs skämtade en massa om att det ser ut som vi är en sån träningsdvd!!! Så vi gjorde vår egna lilla dvd minsann ;) haha! Hur som helst, efter mitt annorlunda men superroliga pass idag körde jag och hämtade Lucy igen och vi lyssnade (återigen) på rapunzel i bilen. Huhu, ska minsann lägga över lite nya låtar när jag kommer hem över jul! Bl.a lite nya från filmen Frozen! :) När vi kom hem tog jag ett bad med min bok, lyx! (Lucy tog en tupplur med Ben) Och efter mitt varma, sköna bad fortsatte jag läsa lite, kollade lite på datorn och sen körde jag och hämtade Beth vid tre (idag var det nämligen ingen sport efter skolan! Den har slutat inför jullovet). Sen körde vi hem där Ellie satt i soffan och jobbade. Ben och Lucy var på Lucys balett, så jag och Beth satte oss i middagsrummet och sorterade alla Beths pärlor till rätt färg....... EVIGHETSJOBB!! Men efter ett tag var det gjort! Då hade ben och Lucy kommit hem igen minsann och vi alla kollade lite på Bens favoritprogram på tv (typ tävlingsprogram där man får en massa bokstäver och ska därefter bilda ett så lågt ord som möjligt av de..) Ben är jätteduktig på det! Vid halv fem körde jag och Ellie med Beth till hennes balett och eftersom det är sista baletten innan jul så fick de vuxna gå in och kolla på barnen när de dansade idag! Så det gjorde vi :) Var ganska roligt att se alla hur de dansade och gjorde speciella steg osv. Vissa av tjejerna som var där inne (såg jag ikväll) såg ut att kunna bli riktigt duktiga ballerinor när de blir äldre :) alla var hur som helst jätteduktiga! :) Sen körde vi hem och åt middag (jag=proppfull! Bakad potatis ni vet.... Haha!) Sen vek och sorterade jag lite tvätt och la in den i tjejernas byrås innan jag (nu) gick in på rummet för att skriva min blogg! Ellie ska eventuellt ut ikväll, på en bokklubb, så då kommer jag sitta barnvakt. Men det blir inga problem för förhoppningsvis kommer båda barnen sova då ;) haha. Så jag planerar att ha en lugn kväll med min bok och imorgon.... Får jag sovmorgon! För då är jag ledig hela dagen minsann! :D GÖTT!! Detta är jag för att jag ska jobba lite extra på lördag dag och kväll och då gav Ben och Ellie mig ledigt på torsdagen istället :) helt okej för min del, för jag behövs inte förrän vid lunch på lördagen så det blir en extra sovmorgon för mig! ^^ Då ska jag passa på att slå in julklappar och PACKA! :D hihi, så på ett sätt kan jag knappt vänta till imorgon xD men först ska jag ha min sköna läskväll!

Kommentarer

  • Julia säger:

    Countdown!! Det är askul! Ben är jätteduktig :D

    Svar: Åh ja precis så hette det! Och visst är han grym! Jag sitter där och stirrar på bokstäverna och kommer kanske på ett ord på fyra bokstäver som mest om jag har tur.... ;) Hahahahah!
    Amanda Tyrén

    2013-12-12 | 11:18:43

Kommentera inlägget här: