amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 59 - Borgar & Stränder

Kategori: Allmänt

Idag vaknade jag ju ca tre och en halv timme efter att jag gått och lagt mig... Ganska trött om man säger så. Gick upp med Ellie, Beth och Lucy och åt frukost osv. Sen åkte Ellie och Beth till skolan och jag stannade kvar med Lucy hemma. Agnes och Martina kom ner och sen körde vi alla till Duffus och Lucys dagis :) Efter droppningen körde jag, Agnes och Martina till Moray leisure center och tränade body pump, så nu fick Agnes och Martina känna på vad det är jag tränar för något här! Där träffade vi även Nadine :) Efter det tog vi en dusch på centret och bytte om osv medan Ellie hämtade Lucy. Sen körde vi till Duffus Castle och Agnes och Martina fick titta på allt det fräcka och fina. Därefter körde vi längs med havet till Lossiemouth och stranden så att de även fick se den fina delen av mitt nya liv och naturen här i Skottland. När vi senare körde hem var klockan halv två så vi värmde vår mat och åt direkt i soffan framför teven (vänner visades!) och sen tog vi det lugnt fram tills vi skulle göra vid oss inför kvällens happy hour! Lite efter fem (Ellie hämtade Beth vi tre också så alla var hemma) åkte vi till lossiemouth och the royal airforce -basen på Happy hour. Vi åt gott (bjöds på lasange!) och pratade med alla och såg på när barnen fångade äpplen i en stor skål med vatten ;) det var nämligen halloweentema idag och alla barnen var utklädda. Då måste man ju leka lite lekar också! Efter happy hourn körde jag, Agnes och Martina till tesco där vi provade lite kläder (klockan åtta på kvällen!! xD) och sen köpte vi faktiskt varsin kofta! Vi alla tyckte att det kändes skönt nu när det varit så kallt och blåsigt idag.. Sen körde vi hem igen där Ellie hade nattat barnen. Vi satte oss då i soffan och såg på lite mer vänner och pratade och hade allmänt mysigt. Vi var alla trötta nämligen, faktum är att Agnes och Martina har somnat i soffan nu.. Så jag tänkte att jag kunde passa på och skriva min blogg ;) nu när jag är klar dock, ska jag gå in och väcka de igen och föreslå att vi går och lägger oss! Haha Vi ska upp tidigt imorgon för att köra till Inverness och Loch ness!!! :D Så säger godnatt, vi ses imorgon!!

Kommentarer

  • Ulf Tyrén säger:

    Vilka fantastiska miljöer och scenerier ni alla får uppleva! Gillar bilderna skarpt.
    Farfar

    Svar: Ja det är väldigt fint här om man bara vet vart man ska köra! :) finns en golfbana längs med stranden/kusten här med som jag tror du och farmor skulle tycka vara rolig att gå!
    Amanda Tyrén

    2013-11-02 | 11:49:26
  • Ulf Tyrén säger:

    Nu har du lockat med både whisky och golf. Vi kommer!

    Svar: Haha ni är välkomna! Ni hade faktiskt kunnat komma över en weekend i vår någon gång om det fortfarande frestar..
    Amanda Tyrén

    2013-11-03 | 22:04:31

Kommentera inlägget här: