amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 61 - Hejdå vänner, vi ses till jul...

Kategori: Allmänt

Efter att jag, Agnes och Martina somnade i gästrummet alla tre, sov vi i kanske 3 och en halv timme (eller det gjorde jag iaf, de andra sov lite längre) och sen gick jag upp för att sortera mina smycken. Agnes och Martina skulle ju nämligen ta hem lite grejer till mig, vilka jag redan hade plockat ihop, men smyckena hade jag inte sorterat ännu.. Så jag sorterade ut ca hälften av smyckena och la till det i min "ta-med-hem"-hög. Sen fixade vi alla tre vid oss, åt frukost och Agnes och Martina packade om deras väskor. Det var precis att allting fick plats i båda väskorna - de hade med sig grejerna från mig plus lite extra saker som de köpt här... ;) Men det funkade!!! Sen var det tyvärr dags för mig att skjutsa de till busstationen här i Elgin.... Bussen skulle nämligen gå redan 10.30 så att de hann med att byta buss i Aberdeen till en buss som skulle ta de till flygplatsen. Så jag körde och parkerade vid Aldi och sen gick vi till busstationen tillsammans. Och när bussen väl kom och Agnes och Martina gick på den (efter kramar och hejdån) kom tårarna.. Usch! Varför kunde ni inte stanna här längre?! :( Det har gått alldeles för snabbt.... Men vi kommer iaf ses igen om 6 veckor, för då är det min tur att ta flyget tillbaka till Kastrup och Sverige! Sen körde bussen och jag vinkade på den tills den svängde runt i rondellen och försvann från min syn. Och likaså gjorde Agnes och Martina... :( Sen körde jag hem och hämtade min dator, tog ner den på nedervåningen och satte igång comedy channel på teven, där vänner visades. Jag skrev gårdagens blogginlägg (obviously orkade jag inte göra det halv fem inatt.....) och sen satt jag och mös i soffan och såg på vänner och åt tröstegodis (haha! Så patetisk....) Men det var precis en sådan här söndag jag behövde efter att ha vinkat hejdå till två av mina allra bästa kompisar! Jag surfade lite på datorn då och då och sen kollade jag på mer vänner, osv, osv, osv. Runt fyra-tiden kom Ellie, Beth och Lucy hem från dagens aktiviteter (de hade åkt när jag kom tillbaka från busstationen) och då umgicks vi lite, åt lite kvällsmat och kollade på en film tillsammans - Nanny McPhee. Efter det var klockan läggdags för tjejerna så de är nu på ovanvåningen med Ellie och jag sitter kvar här nere i vardagsrummet med min dator och teven på i bakgrunden. Det ska gå en film jag vill se på teven ikväll klockan 22, men vet ej om jag kommer orka se på den med tanke på hur lite jag har sovit dessa dagarna ;) haha, höll nästan på att somna innan till Nanny McPhee! Så Ellie visade mig innan hur man kan spela in filmen, vilket jag ska göra. Men kan hända jag sitter uppe en liten stund och kollar på den, bara för att.... ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: