amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 64 - Tupplur & fortfarande trött?!?!

Kategori: Allmänt

Gick och la mig riktigt tidigt igårkväll - halv nio redan!!! Trodde att jag skulle vakna pigg, meeeeeen.... Där trodde jag fel. Var fortfarande trött när jag vaknade vid sju.. XD Gick upp med barnen iaf och sen vid halv nio åkte jag med Beth till skolan (Ellie stannade hemma så hon tog Lucy till sitt dagis). Sen körde jag till leisure centret och tränade lite body pump med Ebba, Nadine och Hayley. Efter det körde jag hem igen (Ellie hade sagt till mig att hon skulle hämta Lucy också, hon sa på morgonen "I'lll go and get her and then you can have a bit of a rest. You've been working so hard lately!" Vilket var sååå skönt att höra, för man vet ju aldrig om de märker hur hårt man verkligen jobbar....) Så efter mitt pass åkte jag hem och läste lite i soffan. Men mina ögon blev tunga direkt! Så jag gick upp till mitt rum och somnade. Vaknade en timme senare när Ellie och Lucy kom hem och Ellie kikade in i mitt rum. Hon sa att de skulle ut igen och gå till parken, så jag somnade igen.... Vaknade nästa gång kvart i två!! Dvs, har sovit i ca 1 timme och 40min!!!! Då gick jag ner och kokte två ägg till lunch, sen kom Ellie och Lucy tillbaka och vid tre åkte jag med henne till baletten. Vi kom hem igen lite efter fyra, hade lite quiet time och sen åt Lucy lite kvällsmat som Ellie förberett. När Beth kom hem vid halv sex(med sin kompis mamma) åt hon sin mat medan Ellie åkte på en briefing(handlar om männens hemkomst imorgon!!) sen tog jag en snabb dusch och efter det hade jag och tjejerna kvällsmys framför teven. Vi har det just nu faktiskt. Runt halv åtta ska jag gå upp med Lucy och sen får Beth vänta uppe tills Ellie kommer hem (ifall hon sköter sig) och sen får jag se om jag stannar kvar nere och läser i vardagsrummet en stund eller om jag går upp i sängen och riskerar att somna tidigt idag med (fortfarande trött ju! Skyller på de sena kvällarna med Agnes och Martina i helgen! Huhu) kanske vill prata lite med Ellie också, så får bli det förstnämnda alternativet och sen läsa lite i sängen innan jag somnar ändå... Ganska tidigt ändå kan jag tänka mig, Haha! Se på mig, här sitter jag och babblar om mina tankar på vad jag ska göra när Ellie kommer hem.... Som om ni vill veta det?! Hahaha! Nej, det får bli något av det helt enkelt! Säger godnatt i förväg nu! Sov gott! (För exakt en vecka sen - på klockslaget - hämtade jag upp mina vänner på Aberdeen flygplats...... Saknar!!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: