amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 65 - present & middag med the Axcells!

Kategori: Allmänt

Ellie tog Beth till skolan idag och ca tio min senare tog jag Lucy till hennes dagis. Sen åkte jag hem igen och sorterade och vek tvätt i en timme, såg lite på teve, läste lite och gjorde lite allmänt tråkiga saker för att få tiden att flyta. Jag hade tänkt gå en runda med Ebba vid elva men hon kände sig sjuk så vi valde att strunta i den. Vid tolv gjorde jag min lunch och sen fortsatte jag med mitt tråkiga tidsförflytande :p dock var det inte alltid trist för då och då visades vänner på teven ;) haha Någon gång på eftermiddagen kom en rörmokare och fixade lite saker i köket och ett av badrummen. Det kom även ett paket till Ellie som hon hade beställt från next. Två nya klänningar till tjejerna som de skulle ha på sig ikväll när de mötte sin pappa! Jag skulle förresten inte följa med och möta honom idag. Istället skulle jag äta middag med Ebbas familj och sen stanna där en stund tills Ellie, Ben och barnen hade gått och lagt sig. Kändes bättre för alla om jag möter ben när han inte är så trött osv. Tycker dessutom att familjen skulle få ha sin lilla reunion tillsammans först utan att det dyker upp en Au Pair som säger: "Hej! Det är jag som har bott i ditt hus i nio veckor! Trevligt att ses på en sen kväll som denna när du är trött efter två dagars resa!" Hmmm.... Neeeej. Jag ska träffa honom imorgon istället! Hur som helst! Tror inte det har hänt så mycket mer här hemma idag (förutom att ha känt mig ensam....) förrän klockan blev kvart i fem och jag körde och hämtade Lucy på dagiset. Sen kom vi hem igen, mötte Ellie och Beth och då tog jag min datorväska och bok och började ge mig av till Ebba och hennes familj, MEN... Ellie stoppade mig och frågade: kan du vänta två minuter?? ja visst, sa jag och sen sa Beth åt mig att vänta nere i vardagsrummet. Hmmmm....... snart kom Ellie, Beth och Lucy ner tillsammans och gick till mig i soffan och gav mig två paket och ett kort!!!!!!!! ÅÅHHH!! Fick en ficklampa (eftersom jag och Ebba brukar gå ut och gå i mörkret) och ett par silverörhängen!!!! på kortet hade beth skrivit (och lucy ritat) "tack för att du har tagit så väl hand om oss medan vår pappa har varit iväg!" Jag blev sååå glad!! Hade verkligen inte väntat mig att få presenter av de! Det här var verkligen något jag behövde just nu som fick mig att förstå att jag faktiskt gör ett bra jobb och att Ellie har sett det. Nu när jag mått så dåligt och haft så himla mycket hemlängtan om dagarna fick det mig verkligen att förstå att de uppskattar jobbet och arbetet jag lägger ner här. Jag blev så himla rörd. Tack underbara familj! Eftet det var jag dock tvungen att rusa iväg till Ebbas familj eftersom jag skulle äta middag där. Då använde jag min nya ficklampa på vägen!! Väl hos Ebba fick jag möta Evies och Hectors farmor och sen kom Sarah och Matt hem och vi åt middag - Sheperds Pie! Det var jättemysigt och trevligt! Till efterrätt gjorde Sarah en supermumsig fruktsallad!! Och sen satt jag och Ebba och pratade i soffan till ca 8 då hon kände att hon var tvungen att gå och lägga sig. Hon håller verkligen på att bli sjuk så hon behövde nog gå och sova lite nu.. Så himla typiskt att hon blev sjuk just idag när jag skulle komma, dock.. Men hellre nu än på lördag när vi ska göra vår skotska HarryPotter-roadtrip!! Vill ju att hon ska må bättre fort med.. Så jag satte mig och såg lite på blackadder ett tag och nu ska jag nog ta min bok och läsa lite i soffan till ca tio-tiden och sen ska jag gå hem till "mitt" hus igen. Där alla förhoppningsvis har gått och lagt sig så jag kan smyga in i mitt rum och gå och lägga mig jag med!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Vad gulligt 😘

    2013-11-07 | 22:17:42
  • Per Tyren säger:

    Vad fint!!! Hoppas att du får ett bra möte med Ben imorgon! Älskar dig!

    Svar: Det blev det minsann!Älskar dig med!
    Amanda Tyrén

    2013-11-07 | 22:57:20

Kommentera inlägget här: