amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 66 - Lära känna Ben!

Kategori: Allmänt

Idag gick jag upp med barnen som var lite trötta sen gårdagen - sen kväll när pappa kom hem ju! Direkt fick jag frågan från Beth: varför ska inte pappa lämna oss idag? Så fick svara att hmm, han kan nog vara lite trött just nu förstår ni... Men ni kommer se honom snart nog. Och minsann! När vi gick ner till frukost kom Ellie ner och senare (när jag fixade tjejernas hår) så kom Ben också ner. Vad glade Beth och Lucy blev! Jag fick tom ställa mig på andra sidan av Lucy för hon kunde inte sluta kolla leende på sin pappa, vilket gjorde det omöjligt för mig att fixa hennes hår(hon kollade ju inte rakt fram!!! Haha!) Efter det åt jag min frukost och då åt även Ben sin så vi fick tid att prata lite och lära känna varandra bättre. Låt mig säga som såhär; jag har inte känt honom länge alls, men han verkar riktigt snäll och trevlig! Man ser direkt att han och Ellie har uppfostrat samma barn - de har samma rutiner och tillvägagångssätt osv och de pratar typ likadant till en. Vänligt och med mycket samtalsämnen. Det blir liksom aldrig en sån där pinsam tystnad! :) Ben visade tom några bilder från Afghanistan på sig iPad för mig och berättade lite smått om allt. Sen ville ju självklart båda tjejerna att deras pappa skulle lämna de på skola och dagis, så han och Ellie åkte och lämnade båda barnen tillsammans. Vilket gav mig en ledig morgon hemma! Passade då på att titta lite på teve innan jag tog mig ner till leisure centret och tränade body pump! La till och med på lite extra vikt idag på en av låtarna!! YEAY! :D Efter det hade jag en vägnings- och mätnings-session med Babs och det visade sig vara bra resultat! Har gått ner 2kg på 2 veckor! :)))))) Yeay me! (Just därför unnade jag mig godis på kvällen, men kommer till det senare!) Efter mätning och vägning åkte jag och hämtade Lucy (Ben och Ellie var på Bens jobb och skulle ordna med lite saker så de visste inte om de skulle hinna hämta Lucy) och sen körde vi hem och åt varsin clementin innan Ellie och Ben tittade in. Då gick jag upp på ovanvåningen och tog en tupplur på 45min, sen tog jag en varm dusch och gick till slut ner och åt min lunch. Visade sig att alla hade varit hemma i huset (jag var säker på att de var ute för det hade varit så tyst!!) för Lucy hade sovit i pappans knä medan han läste sin bok och Ellie hade också tagit en tupplur! Tror alla var lite trötta idag... Haha! Hur som helst vaknade de när jag kom ner för då var det dags att hämta Beth från skolan! Så Ben, Ellie och Lucy åkte dit tillsammans och jag åt min lunch framför ett avsnitt vänner. Sen tog jag bilen in till stan, lämnade en bok på biblioteket och gick en stund i staden och köpte bla mitt fredagsgodis till kvällen samt lite presenter till Beth eftersom hon fyller år på torsdag! Sen körde jag hem igen (klockan var ca 5) och där fann jag Ellie stå och laga mat - något som Ben hade önskat; lax - och tro det eller ej, men OJ! Jag tyckte om det! Jag blir mer och mer vuxen när det gäller maten för var dag som går! Har redan lärt mig gilla ägg, tonfisk och lax sen somras! Och mums är det med! ;) Vi hade alltså en mysig familjemiddag med ljus och en smarrig bär-efterrätt och mycket ny gemenskap :) var supermysigt och jättetrevligt att lära känna Ben mer! Efter middagen var det dags för movienight och just idag hade Ben och Ellie köpt en ny dvd till barnen, nämligen Djungelboken! Haha :) Dock såg inte jag på den för jag hade ett skypemöte med min pappa! Så lät barnen mysa med sina två föräldrar i soffan och gick sen upp så jag kunde prata med min förälder! Var jättekul - som vanligt - att prata med min fina pappa. Pratade om allt möjligt och mådde så mycket bättre efter vårt prat. Efter en jobbig vecka var det skönt med ett sånt här avslut. Vi pratade i två timmar och ändå kändes det bara som en halvtimme! Ack ack ack, det är det snabbaste som har gått den här veckan! :p Efter samtalet gick jag ner och såg att Ben hade somnat i soffan - hihi - Lucy sov i sin säng och Ellie och Beth satt uppe i soffan och pratade och såg på teve. Hade också fått reda på att Ebba fortfarande känner sig sjuk så det kommer inte bli någon skotsk roadtrip för oss imorgon.... :( som jag längtat!!! Och så blir det inte av.... Dumma sjukdomar! Varför ska ni finnas?! Och varför just när man verkligen INTE behöver de...??! Men men, finns inget att göra. Får försöka ta det någon annan dag innan hon åker hem, trots att alla våra helger är uppbokade... Förhoppningsvis kan vi få göra det på en vardag! Men får se..... Hur som helst sa jag det här till Ellie och då bjöd hon med mig på familjens utflykt som de tänkte göra imorgon. De skulle någonstans nära kusten och vandra omkring vilket verkade mysigt (mycket mysigare än att stanna hemma själv en hel dag....) så ska följa med de! :) men förhoppningsvis hinner jag med ett morgon-spinning-pass först! ;) Sen gick jag upp och såg på en film med Nicolas Cage (love him!!) och åt mitt godis. Mums! Det var jag värd! ^^ huhu. Och nu är klockan halv ett på natten och jag är trött så finns inget annat mer att säga än.... GODNATT! Vi ses imorgon! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: