amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 67 - Christies Gardencenter

Kategori: Allmänt

Direkt när jag vaknade idag gick jag upp och tog på mig träningskläder. Sen gick jag ner och åt en snabb frukost innan jag körde till leisure centret och gick på spinningpass. Hjälp vad svettig och trött jag blev! Efter det tog jag en dusch och sen körde jag hem och mötte Ellie, Ben, Beth och Lucy igen. Då var klockan ca kvart i tolv så de hade en snabb lunch och sen satte vi oss alla i bilen och körde till BUCKIE! Dvs ett ställe nära kusten, ca 25min från Elgin, där det fanns en jättestor lekpark med en marknad och café osv som hette Christies gardencenter. Där (på lekparken) lekte Beth och Lucy ute ett tag - de hoppade på en sån stor, nergrävd ballong (som finns på tosselilla), klättrade i klätterställningar, körde "gokart", hoppade studsmatta, osv osv osv. Vi vuxna stod och tittade på och frööööös! Haha! Sen gick vi in i cafeterian och hade varsin varm dryck. Därefter gick Ellie, Ben och barnen ut igen och jag tittade lite i marknaden och affären. Köpte tom små presenter till två speciella personer hemma.... ;) heheh.. Jajamen! Jag har redan börjat shoppa julklappar!! XD Efter det gick jag ut till familjen igen, körde lite "gokart" med Beth och pratade med Ellie, Ben och några av deras vänner som också hade kommit. Sen kom vi till det stadiet när Beth tyvärr hoppade fel på studsmattan och skadade sitt ben lite... Så då tyckte vi att det var dags att åka hem. Väl hemma hjälpte jag Ellie med maten lite - fajitas! - och vi pratade en massa i köket och sen åt vi tillsammans och hade det trevligt. Som en stor lycklig familj! Huhu. Efter det var det dags för Lucy att lägga sig så Ben gick upp och nattade henne. Jag, Beth och Ellie stannade nere i vardagsrummet och mös framför teven och sen kom även Ben ner och vi hade det tyst och lugnt. Sen var det dags för Beth att sova och inte långt efter gjorde Ben och Ellie vid sig och gick ut med sina vänner för en drink! Dvs: själv hemma & barnvakt = fram med godis och film! Huhu ^^ Blev ocean's eleven och typ halva Matchstick men... Sen blev jag för trött och somnade nästan i soffa! XD så ska gå upp och lägga mig snart! Mysig kväll blev det iaf :) och en bra dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: