amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 68 - Sovmorgon & barnvakt

Kategori: Allmänt

Sov länge idag så när jag gick upp möttes jag av ett tomt hus. Åt min frukost och såg samtidigt klart på filmen jag påbörjade igår, sen bytte jag om till träningskläder och dansade lite Zumba - dock bara en kvart men det var längden på mitt mag-pass! ;) Efter det pratade jag med mamma på Skype! Känns som jag pratar med mina föräldrar på Skype hela tiden men ibland är det ett samtal med de som man verkligen behöver om dagarna! :) Ska prata med min faster, Lina, på tisdag dessutom!! Ser mycket fram emot det där samtalet :D Så om ni som läser den här bloggen känner för att prata med mig någon kväll vill jag det mer än gärna! Hör bara av er på viber eller Facebook så bestämmer vi tid! :D Jag och familjen ska faktiskt prata med Julia - den förra Au pairen - på Skype imorgon!! :))) Hur som helst hade jag ett mysigt samtal med min mamma - vi pratade lite om våren som kommer och när mamma och pappa ska komma på besök och om jag möjligtvis kan få en andra semester till Sverige ;) men får se lite hur allt ligger till här först innan det kan bestämmas! Vi sa hejdå efter kanske 90min eller något och sen gick jag ner och åt min lunch (klockan tre på dagen!) Därefter satte jag mig i vardagsrummet med min bok och såg att familjen var hemma igen - Ben såg på fotboll och Lucy sov i hans knä. Han berättade också att Ellie tog en tupplur på ovanvåningen och Beths satt och läste på sitt rum. Inte konstigt att man tror huset är tomt när alla är så tysta! Haha. Tydligen hade de kommit hem när jag pratade med mamma och då hade jag väl varit för fokuserad på samtalet för att höra de ;) Haha Efter att ha läst en timme vaknade Lucy och sen var det snart dags för Ellie och Ben att åka - de skulle på konsert idag så jag skulle sitta barnvakt! Ellie kom ner lite efter fyra och sen körde de iväg och lämnade mig, Beth och Lucy i soffan och cbeebies på teven! ;) Vid fem gick jag till köket och började laga deras middag. Ellie hade köpt två tomatsås- och ost-pizzor som skulle värmas i ugnen så innan jag stoppade in de gjorde jag två smiley-ansikten av paprika så de blev lite roligare! Huhu. Vid halv sex började Peter pan på teve som tjejerna ville se på så då gjorde jag något som jag egentligen inte hade planerat.... Jag spred ut den röda filten på golvet och lät tjejerna ha PizzaMovieNight på en SÖNDAG!!! XD haha! Så jag lät de äta sina pizzor framför teven när filmen började. Resultat: TVÅ GLADA TJEJER. Så kan det vara när man som Au Pair sitter barnvakt på söndagskvällen ;) ibland får man lyxa till det! Så nu sitter vi här; ungarna äter pizza framför Peter Pan och jag skriver på bloggen ;) Vid sju ska jag matta Lucy och sen blir det lagom för mig att äta min middag som jag ska ställa in i ugnen om en halvtimme eller så. Sen ska Beth få vara uppe en liten stund till innan hon också ska lägga sig. Skola imorgon! Sen får jag se om jag stannar uppe mycket längre eller om jag lägger mig jag med. Kan hända jag läser lite eller kollar teve. Det ska gå en film klockan tio som jag vill se men får se om jag orkar vänta uppe på den eller om jag bara spelar in den ;)

Kommentarer

  • Malin säger:

    Haha ja de blev faktiskt lite roligare pizzorna;)
    Mys framför tvn👍👍

    2013-11-10 | 20:16:05

Kommentera inlägget här: