amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 69 - ny mobil & shopping!

Kategori: Allmänt

Idag följde Ellie med och lämnade Beth och Lucy - vi åkte i hennes bil - och efter det gick hon och jag inom stan och skaffade en ny mobil till mig!!! :D en enkel Nokia men så mycket bättre än den gamla! Nu kan jag ringa samtal igen och det är mycket lättare att skriva sms ;) haha. Dessutom har jag min iPhone så behöver knappast någon sådan här. Jag gillar den iaf! Den är mycket mindre och smidigare och framför allt LÄTTARE! Me = Happy! Efter det satte sig Ellie en liten stund på starbucks medan jag gick till cancer research (min favorit charity-shop!) och hittade tre nya plagg där! En militärgrön klänning/tunika, en svart, lite finare klänning och en svart, midjelång kofta! Me = even happier! Och allt gick bara på £17! (Den svarta klänning kostade £10) Sen gick jag inom W.H.Smith på vägen till Ellie och köpte två nya böcker för £9!! Det var köp-en-bok-och-få-den-andra-för-£1-erbjudande så då måste man ju bara köpa lite böcker då och då ;) hehe.. Sen mötte jag Ellie och vi körde till leisure centret så jag kunde gå på body pump och Ellie kunde simma lite. Idag var det riktigt svettigt och tufft på passet men jag stod ut hela vägen! Puh! Innan sista låten (och sit-upsen), klockan 11, höll vi dock 2 tysta minuter för att hedra det som hände under första världskriget. Om jag inte minns fel var det idag det blev fred... Det är tydligen en stor grej här i Storbritannien så alla håller 2 tysta minuter klockan 11 den 11/11. Ungefär som vi kan göra för den 11/9 hemma i Sverige..? Efter det körde vi klart vårt pass och sen gick jag och mötte Ellie i kafeterian och vi körde hemåt. Väl hemma kollade jag lite extra på min mobil och lade över några av mina kontakter från den gamla mobilen. Sen åt jag en snabb lunch - mina svenska knäckebröd med keso på - och sen hämtade jag Lucy på hennes dagis så vi kunde åka och simma! Idag, på simlektionen, hade jag och Lucy dock publik. Både Ellie och Ben dök upp efter deras lunch tillsammans (Ellie hade åkt iväg när jag höll på med mobilen hemma) och såg på medan vi simmade och simmade. Vilket faktiskt resulterade i att Lucy ville vara duktig och att hon "Can do it myself!" Så hon simmande - för första gången - by herself, utan att jag höll i henne! Hon hade förstås sina flyt-sausages som hon höll tag i, men innan när jag har simmat med henne har jag aldrig fått släppa taget om henne. Då blev hon alltid jätterädd och höll krampaktigt tag i mina händer, så jag har alltid hållit lite i henne. Men INTE idag!! :) såååå duktig, Lucy! Efter simlektionen lekte vi lite och sen snabbt in i duschen. Sen tog Ellie över och hjälpte Lucy klä sig så att jag kunde byta om själv och slippa stressa som jag annars gör varje måndag innan man ska hämta upp Beth. Lucy behöver ju hjälp med sina kläder osv så tar alltid lite extra lång tid. Men idag var Ellie - som sagt - där och hjälpte! Så skönt :) Sen körde vi och hämtade Beth medan ben körde och jobbade lite. Vi åkte hem, hade ett litet mellanmål, och sen körde jag med Beth till hennes simlektion i lossiemouth, där Ben också dök upp efter ett tag och såg på medan Beth simmade. (Ellie och Lucy stannade hemma och förberedde vår middag). Jag gillar alltid Beths simlektioner för då kan jag sitta och titta på i lugn och ro (om Lucy är lugn hon med) och till exempel ha tid att skriva på min blogg, vilket jag gör just nu, haha! Men sen kan jag även läsa om jag får tiden osv. Dessutom är det såååå varmt och skönt i den här simhallen! Ååååh, och jag slipper blöta ner mig själv! Hihi. Dock kan jag inte skriva så mycket mer nu, för nu har jag nått fram till nutiden! Får skriva resten ikväll när jag vet vad som kommer hända hemma sen ;) Och nu vet jag minsann vad som hände!! Hahahahahaha! Vi åkte hem efter simningen, Ben, Beth och jag, och sen möttes vi av färdiglagad mat - GOTT!! Efter det hade vi lite lugn tid innan vi skypeade med Julia - den förra Au pairen. Vi pratade först allihopa men sen när tjejerna skulle gå och lägga sig så pratade jag och Julia lite själva :) mycket trevligt! Nu ska jag läsa lite på mitt rum innan jag går och lägger mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: