amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 70 - 10 veckor i Skottland!!

Kategori: Allmänt

Gick upp med barnen och skjutsade de till skola och dagis. Sen körde jag direkt till leisure centret och provade på ett nytt pass - body combat! Och beslöt mig efteråt att inte göra det igen.... Haha! Var inte min typ av träning.. Det var typ som aerobics (olika steg och rörelser som läggs ihop) men istället för dans så var det boxning och sparkar osv. Först när jag hörde den här beskrivningen tyckte jag det verkade riktigt intressant och roligt, men nu när jag väl provat på det så var det inte riktigt som jag tänkt mig..... :/ Aja, nu har jag testat iaf! Efter det körde jag hem och satte mig i soffan med min bok och vänner på teve. Sen pratade jag lite med Ellie innan hon skulle köra till Aberdeen vid halv tolv och sen åt jag min lunch. En lugn eftermiddag dvs! Bytte barnens sängkläder innan jag åkte och hämtade Lucy dock. Tog tiden.. Det tog tre gånger så lång tid att byta Beths sängkläder som det gjorde att byta Lucys... Så bra är det med våningssängar! Spc ifall de är fyllda med gosedjur.... Haha! Efter det hämtade jag Lucy och vi körde hem och tog det lugnt. Snart knackade Ailsa på dörren dock och frågade om vi ville komma över. Hon hade fyra barn hemma redan (sina två plus två av grannarnas barn). Så vi gick över och Lucy lekte med tjejerna (Chloe och Hollie) på ovanvåningen och Charlie och Ryan lekte på nedervåningen, medan jag och Ailsa hade lite te i köket och planerade lite inför Isle of skye, dit vi ska i helgen!! På lördag klockan 9.00-9.30 kör vi!! :D Sen var det dags att åka och hämta Beth (vilket Lucy inte ville...... Hon ville hellre stanna kvar och leka, men vi kunde ju inte låta Beth stå ensam på skolgården!! Så efter ett tag kom vi iväg och hämtade Beth och då träffade jag även Ebba så jag kunde vidarebefordra allt jag och Ailsa bestämt om Isle of Skye! Vi ser så himla mycket fram emot vår weekend!!!! Sen hem igen och då lekte tjejerna lite med moon sand (någon sand-lera typ som man kan forma och blanda i olika färger...?) medan vi spelade rapunzel-låtar och dansade till de. Lucy bytte även om till sin rapunzelklänning! Haha, så söt :) Senare, vid fem, kom Ben hem och lagade lite mat till barnen. Då passade jag på att gå upp på rummet och skypea med Lina -min faster- Simon -hennes man- och lilla Julie -deras dotter, min kusin och guddotter! Det var såååå kul att få se de igen och få prata med de och höra hur de haft det osv! Var så länge sen jag pratade med Lina.... Så det var riktigt kul att snacka med henne och "catcha up" och allt. Vi ska prata snart igen dessutom så ser fram emot nästa samtal! :D Och OJ vad Julie har växt!!! Sluta!! Du får bara växa när jag är där och kan se dig!!!! Haha. Kommer bli så chockad över hennes storlek när vi ses i jul.. Har ju bara sett henne på datorskärmen nu! Kommer vara skillnad att se henne i verkligheten kan jag tänka mig.. Åh, lilla, stor Julie... Miss you gullunge! Och dina föräldrar också såklart! Hur som helst, nu ska jag inte babbla mer om hur underbara släktingar jag har.. (För det har jag!) Utan efter Skypesamtalet så gick jag ner och pratade med Ellie (som kommit hem - Ben hade åkt på sin fotbollsträning nu) och hjälpte henne lite med min, Bens och hennes mat. Sen småchattrade vi lite i vardagsrummet med Beth och Lucy tills Lucy skulle sova. Sen småchattrade vi tre tills Ben kom hem och sen fick de "vuxna" äntligen äta sin middag! Och gott var det! Mums :) Så nu är jag mättmätt och ska gå upp (efter ytterligare prat med Ellie i vardagsrummet) på mitt rum och läsa och sen ha en tidig kväll tror jag. Eller ja, typ tio lär det väl bli, men ändå :) tidigt för vissa!! ;) haha Så säger som vanligt: Natti, ses imorgon!
(En del av Lucys dansmoves!)

Kommentarer

  • Per Tyrén säger:

    Hmmm… Tycker att Lucy påminner lite om en viss tös jag känner som alltid skulle ha sin guldklänning...

    Svar: Hahaha, men vem kan egentligen motstå klänningar i guld?! ;)
    Amanda Tyrén

    2013-11-12 | 23:29:07

Kommentera inlägget här: