amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 71 - presentshopping & svenska vibbar

Kategori: Allmänt

Idag tog Ben och Ellie Beth till skolan så jag och Lucy stannade hemma ett tag och såg morgon-barnprogram innan vi körde till Duffus halv tio. Sen tränade jag body pump innan det var dags att hämta Lucy igen. Därefter körde vi in till stan och gick på poundland - Ellie hade gett mig lite pengar som Lucy kunde köpa en present till Beth för, så det var vad vi letade efter. Vi köpte fyra olika grejer på poundland och ett kort från Lucy och jag utökade min present lite ytterligare genom att köpa två pyssel-"spel". Plastgrejer som man bygger med......??? Haha, tror Beth kommer gilla de iaf :) Sen gick vi inom Boots och jag köpte lite grejer där innan vi gick tillbaka till bilen och körde hem. Då ordnade jag lunch till Lucy och mig själv och sen slog vi in presenterna och ritade på korten. Det roliga var att idag på stan sa Lucy att hon ville att jag skulle köra henne till baletten idag. På morgonen sa Ellie att hon skulle ta henne men idag ändrade sig Lucy! Hihi, man känner sig lite speciell då... Annars har det bara varit "I want daddy to take me!" Denna veckan.. Så kändes kul! :D Ellie kom hem runt två med fler presenter till Beth och då hjälpte jag henne slå in dem medan Lucy lekte med Chloe som kom över nästan samtidigt som Ellie kom hem. Vi skulle ta henne till baletten också (underlättar för Ailsa som hade mycket att göra denna veckan) så det blev till slut Ellie som tog tjejerna till baletten iaf. Hon tyckte inte att jag skulle behöva ta två unga töser...... XD haha. Så när de åkte vid tre (efter en massa utklädnad och rapunzel-dans) hade jag tagit en dusch och lagt mig i sängen och startat datorn. Skönt. Surfade lite och sen såg jag på lite netflix innan jag hörde att Ellie, Ben och Lucy var hemma igen. De höll på med maten när jag kom ner, så vi pratade lite och sen när Beth kom hem satte vi oss ner och åt (sheperd's pie! Gott!) Sen skulle Ben iväg på kvällen så hans kompis kom hit efter middagen och de vuxna pratade lite i vardagsrummet innan de åkte. Då tog Ellie upp Lucy och nattade henne medan jag och Beth kollade igenom hennes läxor som hon fått ta hem från skolan. Det var ganska roligt att kolla igenom de och se vad barnen här lär sig och hur de gör det. Dock tycker jag nog att de lär sig ganska så likt oss, kanske lite tidigare bara..? Efter det hittade vi på lite egna "läxor" som vi fick lösa och rätta osv. Vi hade en spalt där varje bokstav i alfabetet hade en siffra. Sen skrev vi en massa siffror som bildade hemliga ord och därefter skulle den andra personen lösa de hemliga orden genom att titta på spalten ;) haha. Sen kom Ellie ner och började förbereda inför hennes bakning - på lördag är det hennes andra craft fair, så nu är det dags att baka 72 nya muffins igen och mycket, mycket annat..! Så då satte jag mig och kollade igenom Ellies sju sorters kakor -bok! Hon fick en (som är översatt) av Emilia - den första Au pairen - och som då heter "swedish cakes and cookies". Den är sååå rolig att kolla i för man känner sig som hemma när man ser alla svenska kakrecept... Hihi. Sen pratade vi lite mer innan Beth skulle gå och lägga sig. Nu ligger jag i rummet och kollar på masterchef på ipaden och ska väl sova om någon timme eller så.. Blev ingen tidig kväll igår trots allt....... Hehe. Det märktes imorse ;) så får försöka lägga mig i tid idag!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Den Goa Goa boken;)

    Svar: Jaaaa mums!!!
    Amanda Tyrén

    2013-11-13 | 22:25:39

Kommentera inlägget här: