amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 72 - Beth 7 år & onyttigheter..,

Kategori: Allmänt

Idag var Beths födelsedag! Så på morgonen när vi vaknade fick hon lite presenter (en stor av Ellie och Ben, Lucys present som jag typ valde, och mina tre presenter. Resten ska hon få öppna senare!) hon gillade en av mina presenter jättemycket, lekte med det hela morgonen så vi blev sena! XD haha! Ellie och Ben tog Lucy till dagiset idag iaf så jag hade bara Beth att skjutsa. Efter att ha lämnat henne på skolan gick jag till en ny second hand affär som Ellie tipsat om och jag köpte två nya plagg - en klänning som jag ääääälskaaaar! Och en tunika som jag också tycker jättemycket om! Båda de för bara £11!!!!!! Rena loppisen!! ;) haha! Sen körde jag hem igen och provade mina nya köp framför spegeln igen. Därefter ringde jag Ebba (som fortfarande är lite sjuk...) och frågade om hon ville hänga med till tesco och köpa saker inför vår Isle of skye -resa i helgen. Det ville hon så vi körde dit och handlade en massa frukt (så vi kan göra fruktsallad till kvällarna) men även lite micropopcorn och lösgodis, hehe. Får unna oss lite på vår semester! ;) Sen körde vi hem igen och jag lagade lunch till mig. Därefter vek jag en massa tvätt och sen körde jag och hämtade Beth från skolan. Eftersom det är hennes födelsedag så hade hennes gudmor, Michelle, bjudit oss på costafika så vi gick dit direkt efter skolan och träffade henne och hennes två döttrar där (Sophie och Jessica) sen hade vi varsin varm dryck innan Ellie kom och anslöt sig och sen även Allie, en väninna till Ellie och Michelle (och gammal dagisfröken till Beth och Lucys nuvarande! God vän till familjen helt enkelt!) Efter en stund körde jag hem dock (parkeringen höll på att gå ut) och när jag kom hem satte jag på hög volym och började göra en sallad till middagen (då Beth och Lucys farföräldrar skulle komma på besök) och sen diskade jag och plockade iordning i köket och allt möjligt medan jag dansade omkring och sjöng för mig själv. Det var först när jag hörde Ben ropa "hi!" som jag insåg att jag inte var själv längre.. Haha, oopsie.. Men ingen fara där, Ben bara skrattade ;) Huhu. Sänkte dock min musik något innan jag fortsatte med sysslorna i köket. Snart kom även Ellie, Beth och Lucy hem och då började Ellie och Ben göra sig iordning inför deras utekväll med vissa inom flygvapnet. Det var alltså bara jag, Beth, Lucy, farmodern och farfadern som skulle äta middag i huset idag. Och på tal om det: snart kom även våra gäster! Så då fick Beth lite fler presenter att öppna och jag började koka sås till maten och värma upp det som vi förberett. Ugnsgrillad kyckling.... MUMS! Så när Ben och Ellie åkte vid halv sju satte vi andra oss ner vid bordet och började äta. Bens föräldrar är verkligen jättetrevliga! Kom mycket bra överens med de! :) Sen hade hans mamma bakat en bärpaj till efterrätt........ Ajdå.. Smakade en bot och jag var fast! Sååå god! Och sååå farlig..... Jag som är mitt uppe i min "nyttig-kost-ätning" hmm..... Dessutom hade vi lyxig kola- och vaniljglass till! o_O Hmm, träning imorgon?? JAPP! Både chai latte och stor sockerfylld efterrätt... Får nästan bli dubbel träning!! XD haha! Hur som helst, efter maten var klockan mycket så jag hjälpte barnen på med pyjamas och tandborstning innan farmorn gick upp och läste godnattsaga för Lucy. Samtidigt passade jag på att göra iordning i köket igen. Det är tufft att ha gäster! Haha :) men mycket trevligt! Och det var superskönt att farmorn kunde lägga Lucy (hon ville ju det förstås) så att jag kunde plocka undan middagen. Sen satt jag, farföräldrarna och Bet i vardagsrummet ett tag och kollade på masterchef innan det var dags för Beth att lägga sig också. Därefter sa jag hej då till farföräldrarna för nu skulle de checka in på sitt hotell och sova de med. (De ska vara här till på söndag och de har kört hela dagen för att komma hit! Så är nog ganska skönt för de att få sova på ett hotell istället för rummet bredvid de morgonpigga barnen... ;) haha!) Nu sitter jag i vardagsrummet och funderar på om jag också ska gå upp och lägga mig. Samtidigt är klockan faktiskt bara nio så får väl stanna uppe minst en timme till.. Hmm... Att man ska behöva säga till sig själv att stanna uppe ytterligare en timme bara för att det är på tok för tidigt att gå och lägga sig nu... Börjar bli som mamma...! Oh no! Haha (bara skoja, älskar dig mamma! PUSS!) Nej, lite mer masterchef och sen är det sängen som gäller! Är bara rädd att jag kommer få gå upp i natt och släppa in Ben och Ellie för jag har hittat Ellies nycklar här hemma...... Hoppas Ben har ett extrapar med sig!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Hm ;)Älskar dig med!

    2013-11-15 | 09:24:44

Kommentera inlägget här: