amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 73 - Pyjamaser & Packning

Kategori: Allmänt

Ellie och Ben kom hem vid tre inatt(!) Så jag gick upp med Beth och Lucy och skjutsade de till skola och dagis så att föräldrarna fick sova ut lite. Sen tränade jag body pump på leisure centret där alla ledare (och vissa besökare) bar pyjamas! Haha var så roligt att se de dansa Zumba och lyfta vikter i pyjamas. Idag var nämligen en "stöd utsatta barn"-dag där man kunde skänka pengar - vilket jag gjorde! - och då hade de tydligen något tema med att man skulle bära pyjamas.....? Förstod mig inte på det hela, men roligt var det! ;) Sen hämtade jag Lucy igen och vi körde hemåt. Där var föräldrarna OCH farföräldrarna hemma och vakna så Lucy gick in till dem medan jag tog en lång, skön dusch. Sen höll jag till inne i mitt rum med min dator medan Ben, hans föräldrar och Lucy gick ut och Ellie bakade inför hennes craft fair. Började även teckna lite ett tag men tröttnade tyvärr ganska snabbt... :/ Så efter ett tag gick jag ner och tvättade lite. Vek en massa annan tvätt och sorterade den osv. Sen gick jag upp på rummet igen innan jag tog bilnycklarna och körde till tesco för att tanka bilen inför morgondagen. Full tank! Sen passade jag även på att gå in till stan (i det mysiga höstkvällsmörkret) och kolla lite i min favorit-bokaffär! (Waterstones) men hur mycket jag än ville köpa den och den och den och kanske till och med den boken... Så lät jag bli. Har för mycket böcker som ska hem redan! Och jag vill ju läsa de med, så kan köpa de andra böckerna till våren istället kanske...? ;) hehe. Det mysiga med staden nu på kvällen är att i gallerian så har det julpyntats en massa. Och nu när de flesta börjar dra sig hemåt kan man höra den lilla julmusiken som spelades från dekorationerna också. Så fint och mysigt!!! Vill ha jul nu!!! Hur som helst, sen körde jag hem igen och möttes av början av familjens PizzaMovieNight! De hade söt Shrek att kolla på, men även om jag ville se den eller ej fick jag hasa mig upp på mitt rum och börja packa inför morgondagen! Och hjälp. Jag kan verkligen inte packa. Fattar inte hur det blir så mycket av allting!!! Menmen, ska ju ta bilen så det gör inget att jag tar min medelstora väska med mig ;) Hahahahah! Efter det gick jag ner igen och då var pizzorna snart klara så jag började göra min, lite nyttigare, mat (valde att stå över Pizzan själv eftersom jag hade en så onyttig dag igår och kommer ha onyttiga dagar framöver på Isle of skye) så värmde lite kyckling från igår och gjorde en saftig sallad till mig! Och tro eller ej, men det var lika gott som pizza! ^^ trots att de ljuva pizzadofterna strömmade genom hela huset... Vi åt maten framför teven allihopa där det nu visades en gala (för alla utsatta barnen, som jag nämnde innan) och sen pratade vi lite och hade det trevligt. Sen, vid åtta, var det dags för Lucy att lägga sig och snart därefter gick Ellie tillbaka in i köket och fortsatte baka. Jag pratade lite med henne men sen gick jag upp på rummet och planerar nu att kolla på en film innan jag ska lägga mig hyfsat tidigt. Ebba kommer hit vid halv nio imorgon och sen ska jag köra i ca tre, tre och en halv timme mot Isle of skye.. Så vill gärna vara pigg när det sker ;) hehe... Nästa gång jag skriver på bloggen kommer jag vara där, i stugan i Isle of skye! Så vi ses då! Puss och godnatt allihopa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: