amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 75 - Bilkörning i bergen

Kategori: Allmänt

Idag började jag och Ebba dagen med att äta frukost med Ailsa, Rich och barnen. Sen bytte vi om till tränings/vandrarkläder och gav oss ut på den "lilla" ön. Vi gick först nerför de kringelkrokiga vägarna mot den lilla stranden (som var väldigt geggig, haha!) och tog en massa foton på havet och bergen i bakgrunden. Sen gick vi uppför en annan väg - en mycket brant väg.. Fötterna och benen var såååå trötta efter den backen!! Men det var det värt det. För där hade vi utsikten över havet och bergen från en så mycket högre position. Wow säger jag bara. Det är verkligen synd att man inte kan fånga den magnifika utsikten på foton..... Men några fina bilder blev det ändå. Sen gick vi tillbaka till stugan och förberedde lite lunch och Ailsa visade oss en karta och hur vi skulle ta oss till ett speciellt ställe med bilen. Det här var nämligen vår nästa utflykt. En liten tripp med bilen längs med kusten och sen köra i bergen ett tag för att se en annan del av ön. Vi packade på oss vår lunch och en liten extra matsäck som Ailsa gav oss och sen bar det av. Vi körde genom en liten by och sen vidare mot bergen och WOW igen. Så himla fräck - och VACKER - utsikt det är här!!! Återigen: så himla synd att man inte kan fånga det på bild!! Man måste helt enkelt ha varit med om det själv och sett det med egna ögon för att förstå hur vackert Isle of skye är. Tänk er då hur det ser ut på våren och sommaren... Jag är ju trots allt här på hösten/vintern!!! Bergen stod höga på ena sidan om en och vattnet glänste på andra. Vi körde förbi ett litet vattenfall (stannade självklart och tog foton) och sen körde vi hit och dit bland alla berg och kullar. Vi kom tillslut till vårt mål - ett hotell där man kunde stanna och gå en vandringsled. Vi steg ur bilen (efter att ha ätit vår matsäck) och tog en massa foton överallt igen och kollade runt. Det var helt fantastiskt fint där med alla bergen överallt. Dock började det vid det här laget bli kallt och regnigt så vi beslöt oss för att sätta oss i bilen igen och köra hemåt. På vägen dit började det till och med mörkna lite så det var ett ganska bra beslut! Jag är fortfarande sjukt stolt över att vi hittade tillbaka! Haha! Väl hemma tog vi varsin dusch och satte oss sen i våra sängar och kollade på en film och käkade godis. Sen kom Ailsa, Rich, Chloe och Charlie hem (de hade varit och simmat idag) och ännu lite senare åt vi middag tillsammans. Grillad kyckling med grönsaker och potatis. Mums! Efter det poppade jag och Ebba popcorn och fortsatte vår myssemester på Isle och skye med en ny film. Nu - efter filmen - har vi mest pratat, skrattat och flummat och kollat på borttagna scener från Harry Potter! Hahahahah! Och haft ont i magen pga allt godis....... Hmm.... XD men är man på semester så är man! Nu har dock Ebba gått och lagt sig och det tänkte jag också göra, så fort jag har skrivit klart här och borstat tänderna osv. Sen imorgon blir det ytterligare sevärdheter och ytterligare en myskväll!! Love this life...!