amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 78 - Back To Work!

Kategori: Allmänt

Då var det dags att gå upp tidigt igen och hjälpa barnen att göra sig redo inför skola och dagis. Gick mycket bra idag, förutom det att vi kom iväg en aning sent (glömde att jag inte hade satt tillbaka barnstolarna i bilen sen jag kom hem igår!) Så fick bära ut stolarna och spänna fast de innan vi kunde köra iväg. Blev inte så värst sena faktiskt, MEN... De håller på och bygger om på vägarna här i Elgin nu (något jag och Ebba upptäckte först igår när vi kom tillbaka från vår semster) och det tog såååå mycket längre tid att köra genom staden mot skolan än vad det brukar. De har nämligen satt upp en massa trafikljus och man måste vänta typ fem minuter vid varje innan man får köra.... Så det gjorde oss ännu lite senare. Det var faktiskt bara ett led av barn kvar på skolgården när vi kom fram (Beths led hade gått in förstås) så Beth fick springa in i skolbyggnaden men hon kom bara några sekunder efter som tur var :) Dessutom var det många fler än vi som kom sent (bl.a. Ebba och Evie) pga det nya vägkaoset. Så det var inte så farligt! Efter att ha lämnat Beth gick jag och Lucy tillbaka till bilen - eller ja... Vi sprang för det var ett hemskt regn&blåst-väder idag på morgonen.... Och sen körde vi till Duffus och jag lämnade henne också. Därefter var det dags för träning igen! Det har jag faktiskt saknat nu under semestern... regelbunden träning! Så det var ett härligt body pump pass idag med Babs och sen bar det av för att hämta Lucy igen. Vi körde hem och jag gjorde lite cheesetoasties till Lucy (som hade önskat just den lunchen vid frukosten när hon såg mig packa Beths ostmacka i hennes lunchlåda, haha) och sen hoppade jag in i duschen medan Lucy fick se lite på cbeebies. Då kom även Ben och Ellie hem och jag fick lite tid att göra min egen lunch och sätta igång en maskin tvätt. Därefter (runt klockan 13) satte jag mig vid matbordet och åt min lunch samtidigt som Ebba kom över. Hon skulle få mina bilder som vi tog igår eftersom min kamera hade funkat bättre med ljuset, osv. Hur som helst skulle vi lägga över bilder från min dator till hennes, så det gjorde vi! Vi planerade även lite inför vår nästa resa i helgen, då vi ska åka till Edinburgh med Veronica och Lalitha. Jag och Veronica chattade via facebook och pratade om parkeringsplatser mm, osv, osv, osv.... Sen vid halv tre gick Ebba för då var det dags att hämta Evie. Eftersom det är onsdag och Beth har sports efter skolan behöver inte hon hämtas förrän kvart över fyra(vilket jag inte ens behövde göra idag, för Beths kompis mamma brukar hämta tjejerna och ta de till baletten. Sen turas vi om varje vecka). Och Ellie och Ben tog Lucy till hennes balett, så jag fick lite mer ledig tid. Då gick jag upp på mitt rum och surfade omkring på datorn lite. På kvällen åt jag middag tillsammans med familjen, hjälpte Ben med disken och la in en ny maskin tvätt. Sen har jag lyssnat lite på musik på rummet och varit allmänt trött... Haha. Så ska faktiskt ta och sova lite nu snart. JAG VET; KLOCKAN ÄR TIDIGT!! Men Ellie och Ben är ute och jag sitter barnvakt till två barn som sover och jag är lite avundsjuk... Jag vill med sova! Så ska faktiskt göra det! Vad skönt med en morgon när man inte måste tvinga sig själv att gå upp när klockan ringer.... Mycket härligare att vakna i god tid innan och kanske rent av ha tid på sig att läsa lite i sin bok eller göra vid sig extra långsamt! Så ja.. Jag ska faktiskt sova nu, klockan halv nio på en onsdagskväll! Godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: