amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 79 - Olycka & Stan med Ebba!

Kategori: Allmänt

Idag när jag kom till skolan med Beth (Ellie och Ben tog Lucy idag) så hittade jag Ebba och Evie stå utanför grindarna. Ebba var lite uppskakad - tydligen hade hon krockat med bilen idag. Och NEJ det är inte så farligt som det låter, tack o lov! Hon hade tydligen råkat backa in i en parkerad bil när hon skulle backa ut från uppfarten vid deras hus. Det var en pyyyyyytteliten krock men självklart blir man lite uppskakad om något sådant händer. Dessutom hade det blivit en buckla på deras bil... Vilket Ebba mådde mycket sämre över (det är ju inte hennes bil...) Men ingenting hade hänt på grannens bil, som tur var. Underlättade iaf något.. Så jag följde med Ebba till hennes bil, efter att Beth och Lucy hade gått in i skolan, och kollade bucklan. Inte så himla farligt, vad jag tyckte. Inget som inte försäkringen skulle täcka. Men kaunde ändå förstå varför hon mådde så dåligt. Inte kul att det här skulle hända nu när hon bara har två-tre veckor kvar här... Så vi körde hem tillsammans, jag framför henne i min bil och sen följde jag med henne när hon ringde på dörren och skulle berätta för grannen att hon råkat backa in i deras bil. Men, som sagt, hade ingenting hänt på deras bil och grannen tog det jättebra. Han uppskattade att vi gick dit och berättade för honom vad som hänt, osv. Han tog en titt på bilen men sa att det var inga problem. Efter det följde jag med Ebba in i deras hus och vi satte oss ner och skrev ett sms till Matt (Ebbas au pair "pappa") efter att vi hade försökt ringa både han och Sarah (mamman) men inte fått något svar. Sen pratade vi igenom allt och jag försökte lugna ner Ebba lite. Hon mådde nog mycket bättre efter vårt samtal, men förstår ändå att det måste kännas jättehemskt att krocka med bilen. Det är skillnad med mig; Ellie har själv sagt att jag får "krocka hur mycket jag vill" med min bil - helst inte, men ja... - för min bil som jag använder är så pass gammal och skruttig så den ska ändå snart bytas ut. Hahah. Men med Ebba så använder ju alla den bilen hon kör med och den är lite rejälare och "finare"... Så hon mådde inte världsbäst över det där. Dock (som jag redan visste och hade sagt till henne flera gånger) fick jag veta senare att när hon tillslut pratat med Sarah så var det ingen som helst fara och Sarah var mest glad över att ingenting hade hänt med Ebba eller barnen. Så Ebba mådde mycket bättre efter det där samtalet också. Ingen lätt morgon för henne dock.. Från början hade vi tänkt träffas hos mig efter skol-drop-offet och dansa zumba tillsammans och sen äta lunch och sen gå på stan och hämta tjejerna tillsammans. Men det blev ju inte riktigt så..... Istället spenderade jag lite av förmiddagen med Ebba och sen gick jag hem och dansade zumba själv medan Ebba fixade med några saker hos sig själv (och bl.a. fick det där samtalet av Sarah). Sen tog jag en långdusch och åt lunch innan Ebba kom över och vi körde in till stan tillsammans med min bil. Då gick vi i lite affärer och det slutade med att jag köpte fem nya böcker - Ja, ni läste rätt... FEM......... Och köpte även en ring (köper aldrig ringar, men idag köpte jag en minsann!) och ett kort + en liten present till min kära bror som fyller år på lördag! Om du läser det här, Hampus, så glöm det jag skrev. Kortet måste bli en överraskning! Och även om det nu tydligen inte blir det vet du iaf att min lilla present är.... Just det! En överraskning!! xD Haha! Sen gick jag och Ebba till skolan och hämtade våra tjejer och därefter promenerade vi till biblioteket (där vi parkerat bilen) och satt där och umgicks, läste och barnen fick spela lite på datorerna. Var en mysig liten dubbeldejt vi fick till där på eftermiddagen! :D Efter det körde vi hem, lämnade Ebba och Evie och sen började jag laga risotto till mig och Beth när Ellie, Ben och Lucy också kom hem (ca tio min efter oss). Ben och Ellie skulle iväg över natten den här kvällen (de ska till Forres och äta på restaurang och sova över på ett hotell där) så jag sitter barnvakt hela natten, start fr.o.m klockan fem på kvällen. Alltså: jag och Beth åt vår middag och Lucy fick äta en av Ellies cupcakes dvs hennes efterrätt, hon äter alltid middag på dagiset på torsdagar!) och sen fick även Beth välja en cupcake. Jag tog ingen! (STOLT!) och sen målade tjejerna lite medan jag la in en ny maskin tvätt. Därefter hade vi lite mys i soffan, jag, Lucy och Beth, framför kvällsbarnprogrammen. Och därefter gick jag upp och la Lucy (vi läste superhjältarna!). När jag kom ner igen, ca tjugo över sju, satte sig jag och Beth i soffan igen och vi tog upp den nya boken vi lånade på biblioteket idag - Harry Potter. Haha, så ny och ny är den väl inte... Men för den här gången är den iaf!! Och sen läste jag högt för henne ur den. Det här är något vi har sagt (eller ja, som jag har föreslagit och som Beth har velat göra jättemycket) att vi ska göra tillsammans. Läsa Harry Potter. Så nu tog vi äntligen tag i det. Det här ska bli vår nya lilla grej, som bara hon och jag gör. De kvällar vi har tiden till det ska vi sätta oss ner och läsa ett kapitel ur Harry Potter tillsammans innan hon går upp och lägger sig. Det passar nämligen alldeles utmärkt att läsa ett kapitel efter att Lucy gått och lagt sig, för då är det lagom för Beth att gå och lägga sig när kapitlet är klart. Idag tog det ca fyrtio minuter att läsa, så.... :) Tycker det är en bra och mysig idé!! :D Nu ligger iaf båda barnen uppe i sina sängar, ska snart kolla så att de verkligen sover, vilket jag tror att de gör. Sen hade jag tänkt kolla på The Hunger Games, eftersom jag och Ebba ska SE TVÅAN PÅ BIO IMORGON!!!! (Dvs Catching Fire) Meeeeen..... Jag vet inte om jag orkar längre... Klockan är redan nio och filmen är över två timmar lång. Dessutom kan jag den typ utantill... :p Hahaha! Så får se. Kanske slutar med att jag bara tittar på lite vänner på teven. Eller ser jag början av Hunger Games nu och sen slutet imorgon innan bion...?? Åh, nu börjar jag fundera över vad jag ska hitta på igen... Varför funderar jag alltid över det på bloggen?? Bara en massa babbel, babbel och babbel... Suck! Haha. Får helt enkelt se vad jag gör! Nu ska jag sluta skriva, annars kommer jag aldrig hitta på något att göra... Haha! Ha en fortsatt trevlig kväll! :D

Kommentarer

  • Malin säger:

    Du får babbla hur mycket du vill.....roligt att läsa
    Bra idé med bokläsningen, så mysigt....och nostalgi...vi får kanske göra det när du kommer hem i jul;)))

    Svar: Hihi ja jag tycker det är jättemysigt att Beth också gillar Harry Potter. Det är så kul att ha vår egna lilla grej.Haha, ärligt talat har jag faktiskt tänkt på det! XD saknar alla de gånger som ni läste för mig när jag var liten. Men vi kanske kan köra på den lite äldre versionen, dvs vi läser varsin bok fast redovisar varandra ;) hihi
    Amanda Tyrén

    2013-11-22 | 06:58:58

Kommentera inlägget här: