amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 80 - Catching Fire på bio!

Kategori: Allmänt

Vaknade utan föräldrarna hemma i huset så jag och barnen gick upp som vanligt och gjorde vid oss. Dock var det klä-dig-som-du-vill-dag i Beths skola idag så hon klädde sig i tights, en tröja och sin leopard-onesie! Haha. Om det väl är en klä-dig-som-du-vill-dag så måste man ju satsa stort! ;) Så vi körde i god tid till skolan, men väl där kom jag och Beth på att vi har ju glömt Beths P.E. -kit!! Dvs hennes idrottskläder.. Så jag och Lucy fick skynda oss in till stan, posta mitt kuvert till min bror, ta oss tillbaka till bilen och köra hem och hämta Beths idrottsbag. Sen fick jag köra och lämna Lucy på dagis (som vi faktiskt var i tid till!!!!! XD) och sen körde jag och lämnade Beths idrottskläder på hennes skola innan jag tillslut körde till leisure centret och tränade body pump med Nadine! Puh! Jag var svettig redan innan passet började... Haha! Efter passet hämtade jag Lucy igen och sen körde vi hem där Ellie redan var! Jag tog då en snabb dusch och åt lunch. Sen, vid ett åkte Ellie och Ben (som då också kommit hem) till stan (de hade en tid med banken eller något..?) och jag stannade hemma med Lucy. Jag tvättade lite och sen satt vi och mös i soffan framför lite barnprogram. När Ellie och Ben kom hem, sen efter tre, hade de med sig Beth och då gick jag upp och packade min ryggsäck som jag ska ha med mig imorgon på vår Edinburgh-resa! :) sen gjorde jag vid mig och bytte om inför min och Ebbas bio-kväll ikväll! Vi ska nämligen se Catching Fire (Hunger Games 2) SOM JAG HAR LÄNGTAT EFTER DENNA FILMEN!!!! Sen åkte min Au Pair familj iväg till deras kompisar och jag stannade alltså hemma och åt lite middag och sen väntade jag på att Ebba skulle komma så att vi kunde åka till stan och se bio!! Spenderade väntetiden genom att rita lite nörd-symboler på mina händer och dessutom gjorde jag ett HarryPotterBokmärke till mina och Beths HarryPotterLäsStunder! Eller ja, till boken när vi inte läser i den ;) haha! Ebba ska faktiskt vara här nu så ska göra mig redo att köra! Direkt efter bion ska jag gå och lägga mig för imorgon klockan 6.00 kör jag till Edinburgh med Ebba, Veronica och Lalitha som passagerare! ;) önska mig lycka till! 4 timmars körning framför mig - hoppas det inte är snö som på Isle of Skye.... ;) Och måste bara skriva detta med: om jag inte skriver ett inlägg imorgon är det för att jag har dålig wifi på vårt hostel i Edinburgh. Men isf sparar jag hela vår tripp till söndag och berättar om allt då! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: