amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 83 - Sjuk & Saknad av Lucy

Kategori: Allmänt

Idag vaknade jag och hade fortfarande jätteont i halsen... Och jag som hade sett fram emot ett body pump pass idag.. Nepp, icke sa nicke! Man ska inte träna om halsen gör ont. Speciellt inte om mandlarna är så pass svullna så att det gör ont när jag pratar och sväljer.... Hur som helst gick jag upp med barnen och då kom Ellie och sa att Lucy inte behövde ha en packad lunch med sig idag, för Ben skulle hämta henne vid tolv och sen tänkte de äta lunch här hemma istället. Då frågade jag även om det var okej att jag inte simmade med Lucy idag, dvs. om Ellie eller Ben kunde simma med henne istället (eftersom jag inte vill träna borde jag egentligen inte utsätta mig för att bada i en pool heller nu när min hals är som den är..). Det var helt okej för Ellie, iaf. Hon förstod att det inte var så smart att bada om jag mådde lite dåligt. Så det slutade med att Ben simmade med Lucy idag. Så efter att jag hade kört Beth och Lucy till skola och dagis (båda på samma ställe idag, skönt!) så vek jag en liten loppa till Beth (som hon fått i födelsedagspresent igår, då hon hade sitt barnkalas) Det var tydligen en bok fylld med mallar som bildar sådana loppor som man leker med. Typ som säger åt en att göra det och det eller berättar ens framtid osv. Jag vek klart den iaf, för jag hade lovat Beth att den skulle vara färdig när hon kom hem efter skolan. Sen gick jag och vek en massa tvätt, bytte barnens och mina egna sänglakan, tvättade de, vek lite mer tvätt och sen gick jag in på mitt rum och vilade lite. Mådde inte så himla bra alltså... Jag började kolla lite på någon serie på datorn men runt halv ett somnade jag. Och sen sov jag i två timmar fram tills jag var tvungen att vakna och gå upp (hade kunnat sova längre) för att köra och hämta Beth. Efter det lekte vi lite med loppan som jag vek till henne och sen vek vi ytterligare några till och fortsatte spela. Sen kom Ben, Ellie och Lucy hem och vi "bytte barn", haha. Dvs. Beth åkte iväg med Ellie och Ben, för nu var det hennes tur att simma och Lucy stannade hemma med mig. Idag ville Lucy verkligen stanna kvar hemma med mig, hon var jätteglad att jag var hemma (hon har saknat mig över helgen... hihi). Hon hörde även mig och Ellie prata om att "nästa helg blir det London" och då frågade Lucy "How long are you going to be there?" jag svarade "only over the weekend" och då sa hon "I'm gonna miss you.." så jag var bara tvungen att krama om henne, den lilla gullungen! Vi dansade lite JustDance på wii:et och sen lekte vi dress up och doktor och "snuggled" i soffan innan de andra kom hem från simlektionen igen. Då var det snart dags för mat (emellan vek jag lite mer tvätt), vilket blev kycklingsallad för de vuxna och potatisvåfflor, fish fingers och bönor för barnen.¨Sen gick jag upp på mitt rum igen och skrev på bloggen vilket nu har tagit snart två timmar eftersom jag skrev helgens inlägg och laddade upp alla bilderna också ;) Dock har jag fått klart min julönskelista med så det har inte bara varit bloggen i två timmar... ;) hehe. Nu ska jag kolla på lite serier innan jag går och lägger mig. Tror icke att min hals kommer vara bättre inför imorgon heller.. Men förhoppningsvis är allt borta innan min Londonresa med Ebba till helgen! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: