amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 84 - sjukling får sovmorgon..

Kategori: Allmänt

Igårkväll tittade Ellie in i mitt rum och sa att jag inte behövde gå upp med barnen nästa morgon(dvs idag) utan det kunde Ben göra. "Ligg du kvar i sängen och försök bli av med din sjuka", sa hon och jag blev så rörd. Taaack! Så det var vad jag gjorde idag. Jag låg kvar i sängen och sov ut. Runt tio-tiden ringde Ellie och sa att hon hade hämtat ut formulär som jag skulle fylla i till sjukhuset här i elgin. (Detta skulle vi egentligen ha gjort i början men vi har helt enkelt glömt bort det.. Hehe). Hon är så snäll, Ellie! Sen låg jag kvar i sängen med min svullna hals och lyssnade på musik på datorn medan jag googlade en massa inför min och Ebbas London-resa. Bl.a kollade jag upp BigBusTour som vi ska köpa biljetter till, tågtider och pris från flygplatsen till Hotellet (som ligger supernära Oxford Street!!!), parkeringspris i inverness där vi ska låta bilen stå över de två dagarna vi är iväg, osv osv osv. Detta gjorde jag tillsammans med Ebba, dvs hon googlade hemma hos sig samtidigt ;) hehe. Gotta love internet och all den kontakt man har genom det! Lite senare, runt halv ett, kom Ebba hit och la över bilder från Edinburgh från min dator till sin. Vi pratade lite innan hon gick igen och då gick jag ner och gjorde gröt till min frukost/lunch. Sen gick jag upp till sängen igen och kolade på Dawsons creek - en ny serie jag börjat kolla på, hehe. När klockan närmade sig "hämta-upp-Beth-tid" klädde jag på mig och körde för att hämta henne. På skolgården mötte jag Ellie (som suttit på biblioteket och studerat under dagen) som skulle åka med oss hem. Beth kom ut och vi gick tillbaka till bilen och körde hem. Där träffade vi Ben och Lucy och jag och Ellie började med maten. Jag passade även på att fylla i sjukhusformulären. Vid fem, halv sex åt vi alla middag (stir-fry!) och sen åkte ben iväg på sin träning och något senare åkte Ellie iväg på en "lär-dig-sticka-kväll" om jag fattat det rätt.. Hihi. Det är nämligen Ellies nya projekt - att lära sig sticka! Så nu sitter jag barnvakt! Barnen kollar på teve och snart ska jag gå och lägga Lucy, sen lär Ben komma hem vid halv åtta, åtta och då ska jag gå upp och försöka lägga mig tidigt. Ska bara kolla lite Dawsons creek först... Hihi Halsen känns bättre nu på kvällen, så jag hoppas att jag frisknat till imorgon! Vill jättegärna gå på body pump eftersom jag inte lär kunna gå på fredag(det krockar med Chloes skoluppvisning..) så håll tummarna! Tror min lugna morgon hjälpte väldigt bra, det behövde jag verkligen. Tack Ellie och Ben, ni är så snälla! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: