amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 85 - Långbad & boka biljetter

Kategori: Allmänt

Idag skjutsade jag Beth till skolan medan Ellie och Ben tog Lucy till duffus. Därefter körde jag direkt till leisure centret för att träna body pump (frisk nu, då får man börja kämpa igen!!). Dock var jag ju ganska tidig eftersom jag inte lämnade Lucy vid halv tio... Så jag satte mig utanför salen (där det nu dansades zumba) och läste lite i min bok! :D Sen vid tio var det dags för mitt pass och då laddade jag på med extra vikter. Dvs, på de tre första låtarna tog jag 1 extra kilo på varje sida av skivstången, alltså 2 extra kilo sammanlagt. AAAAJ!!! Mina armar VÄRKTE efter dagens pass!! Men jag klarade det! Och det kändes inte alltför outhärdligt heller så får försöka fortsätta med detta och bygga upp styrkan i mina armar! Efter passet åkte jag och hämtade Lucy, som blev jätteglad när hon såg mig och kastade sig i mina armar (hihi, söta gullunge!) och sen på vägen hem, i bilen, sa hon att hon hade varit ledsen idag på Duffus. "Why have you been sad?", frågade jag och då svarade hon "Because I'm gonna miss you when you go back to Sweden for Christmas..." Ååååååååh, lilla Lucy, hjärtat.. Måste faktiskt erkänna att jag fick lite tårar i ögonen, eller var det kanske lite grus....? (a) Blev väldigt rörd iaf, för när jag kollade bak på henne hade hon själv tårar i ögonen som om hon verkligen var ledsen över det. Snäckan!!!! Så vi körde hem och då ordnade jag lite lunch till henne och efter det bytte hon om till sin Ladybird-dräkt. Min lilla, fina nyckelpiga! :) Sen hade vi det lite roligt tills Ben kom hem och då gick jag upp på ovanvåningen och tappade upp ett varmt bubbelbad med dofter av skogsbär och lavendel.... Mmmmmmmmm! Därefter tog jag min högtalare och bok och la mig i badet och läste med musik på i bakgrunden. BÄSTA KÄNSLAN EVER! Låg där i kanske en och en halv timme innan jag bestämde mig för att duscha av mig och gå upp... Sen klädde jag mig och satte mig vid datorn för att boka några av mina och Ebbas biljetter (osv) till vår London-weekend. Först tänkte jag boka vår parkeringsplats på flygplatsen inför helgen, men det var tydligen fullbokat... WHAT?!?!?!? Så sen försökte jag muntra upp mitt humör igen genom att boka vår BigBusTour-biljett (en bussbiljett som man får ha i två dagar och som tar en över hela London och visar alla sevärdheter. Jag, mamma, pappa och Hampus hade den biljetten när vi var i London för två dagar sen och man ser verkligen ALLT! Dessutom kan man ta sig runt hur smidigt som helst med dessa bussarna. Så det ska jag och Ebba göra, men först måste man ha biljetten!). Dock så är det något struligt med mitt bankkort här så när jag skulle boka så var jag tvungen att skriva in ett lösen som jag ALDRIG har använt innan i sverige men som jag tydligen ALLTID måste använda här i Skottland.... SUCK! Och jag kan inte lösenordet.. Så det spärrades efter mitt tredje försök. Ooops... Så då var jag tvungen att logga in på internetbanken och ändra mitt lösen och hålla på en massa... Så när jag väl var klar med det hade jag inte tiden till att boka biljetterna utan då var det dags att hämta Beth och Elise från deras Sport och sen ta de till baletten.. Så det var vad jag gjorde och under deras lektion läste jag lite i min bok. Därefter körde vi hem igen (jag släppte Elise hemma hos henne) och hela familjen åt pasta bake with chicken and leek (pastagratäng med kyckling och purjolök) innan Lucy skulle gå och lägga sig. Då passade jag på att gå upp på rummet igen och boka bussbiljetterna. OCH ÄNTLIGEN LYCKADES JAG!!! Tjihoo! :D Så nu är iaf vår guidade rundtur i London bokad. Jag har även hittat en annan parkeringsbiljett för typ samma pris som den förra, så efter klartecken från Ebba ska jag boka den också! Sen får vi ta tågbiljetterna från flygplatsen till Victoria station i London imorgon! ;) Jag har även suttit vid datorn och printat ut lite bilder på alla nära och kära där hemifrån.. Så nu kan jag sätta upp er på väggen och titta på er när jag känner mig lite ensam, hihi :) Borde dock skaffa snygga ramar först.... Haha! Nej, nu ska jag in i rummet igen och läsa i min bok innan jag går och lägger mig.. Är såååå trött så tror det kommer bli max tre sidor innan ögonlocken börjar falla.... Huhu.. Natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: