amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 86 - Julklappsshopping

Kategori: Allmänt

Idag gick både jag och Ellie upp med barnen innan jag skjutsade både Beth och Lucy till skola resp. dagis. Därefter körde jag till home bargains och handlade lite nödvändigheter till mig själv, men dessutom hittade jag lite julklappar till folket där hemma... Yeay! Och julklappshittandet fortsatte när jag, efter home bargains, körde till tesco och därefter gick in till stan och gick omkring där... Hittade en massa julklappar så har shoppat mycket idag! Dessutom har jag köpt en ny klänning till mig... Hihi. Måste ju köpa några saker till mig själv med! Har iaf hittat en fotoram med plats för fem olika bilder som jag ska ge till Beth och Lucy. Ramen är fem små hjärtan som sitter ihop och där ska jag sätta foton på oss tre tillsammans. Ett på Lucy, ett på Beth, ett på mig och Lucy, ett på mig och Beth och ett på oss alla tre! Så de kan de för alltid ha i sitt rum och minnas mig med... huhu. Jag köpte dessutom två filmer till de som de ska få i julklapp! Den ena heter Ramona & Beezus, med Selena Gomez i en av huvudrollerna. Den här filmen har jag sett innan och den är väldigt lik vissa av de filmer vi har kollat på här så jag är säker på att Beth och Lucy kommer älska den! Den andra filmer handlade om hundar och katter som typ är hemliga agenter eller något. De ska bli tvungna att arbeta tillsammans för att rädda världen... Haha! Den är otecknad dessutom, så tror den här också kommer uppskattas. Den verkade rolig när jag läste om den iaf, och Ebba har tydligen sett den och tycker det var en bra och rolig familjefilm. Utöver dessa klappar som Beth och Lucy ska få tillsammans ska jag leta efter något som de ska få var och en för sig. Dvs, något som Lucy ska få och något som Beth ska få! Har ingen aning om vad ännu dock.... Får leta vidare! :D Vad jag har köpt till alla där hemma kan jag inte skriva... Vet ju att många av de läser min blogg! Så de får helt enkelt vänta och se på julafton! Hur som helst, efter tesco och stan körde jag hem igen och då var klockan redan halv två!!! Oj, lång förmiddag blev det här minsann, men det är ju det som är charmen med julklappsshopping. Det är sååå roligt så tiden bara flyger iväg! Hur som helst satte jag mig vid datorn när jag kom hem och började söka lite på tågbiljetterna som tydligen hade strulat för Ebba igår när hon skulle boka de.. Jag kollade upp de och självklart händer samma sak med mig, så vi bestämde oss för att ses senare på kvällen och kolla upp det tillsammans! Vid halv tre tog jag bilen och körde till Beths skola. Ebba hade redan varit inom mig och lämnat Evies barnstol eftersom de skulle åka med mig och Beth hem idag. Ebba kör inte längre deras bil (pga vad som hände och för att hon inte riktigt vill köra mer med bilen - måste ordna med försäkringarna på nytt osv - fram tills hon åker hem. Hon åker hem på onsdag nästa vecka, sååååå. Lite onödigt kanske..) så de skulle åka med oss så de slapp gå hem idag med. Jag träffade alltså Ebba, Beth och EVie på skolan och sen körde vi hem, först till Ebba och Evie och sen till oss. Väl hemma hade Ellie gett Beth en massa uppgifter som jag skulle övervaka. Bl.a. skulle hon plocka undan ute i trädgården (alla leksaker som låg spridda över gräset skulle plockas ihop), hon skulle tvätta två burkar som hon har haft kål, sallad och larver i sen sommaren (larverna är sen länge döda och kålen och salladen har ruttnat och blandats med regnvatten.... Mysigt..) och sen skulle hon sortera toppen på hennes byrålåda i sitt rum så att hon får plats med sina nya presenter också. Pust! På något sätt var det jobbigare för mig, som var den som skulle övervaka. Jag fick hela tiden säga till, den med och den med och den med. Och den kan du slänga, den kan du spara. Den går i den här högen och den i den högen, osv, osv, osv!! Haha. Inte lätt när en sjuårig flicka distraheras av en massa annat... men hon var duktig! Vi blev till slut klara med det vi skulle göra och då satte vi oss ner med några av Beths presenter och det slutade med att vi gjorde slem från en låda som tydligen innehöll experiment-saker.. Fråga mig inte vad det går ut på... Vi gjorde slem helt enkelt! Sen kom Ellie, Ben och Lucy hem och Lucy satte sig med mig och klippte lite i en tidning. Sen mös hon och jag framför en film som Ben satte på (Gruffalo) och därefter var det dags för mat! Cottage Pie! Mums! :D Efter middagen var det lite lugn tid igen innan Lucy skulle lägga sig vid sju. Lite senare kom Ebba över och vi satt och pratade en stund. Bl.a. så visade jag allting jag hade köpt idag! :D Åh! Det har jag ju glömt säga, jag har köpt en chokladkalender också! hihihihihih. Man MÅSTE ju bara ha en chokladkalender i december månad....Så jag köpte en Nalle Puh -kalender som påminner mig om den jag fick av mamma förra året, huhu. Dessutom kommer den hjälpa mig att räkna ner dagarna tills jag åker hem till Sverige igen! Den sextonde dagen in i defcember, dvs den sextonde biten choklad som jag äter.... DÅ KOMMER JAG HEM IGEN!!!!! YEEEAY! Haha. Efter att jag och Ebba hade kollat igenom alla mina nyinköpta saker så satte vi oss vid datorn och gick igenom tågbiljetts-bokningen tillsammans. Och efter ett tag löste vi problemet! PUH! Äntligen!!! Så då bokade och betalade vi biljetterna och NU är allting äntligen klart inför vår Londonresa! Vi har bil till Inverness flygplats, parkering på Inverness flygplats, flygbiljetter till och från London, tågbiljetter från Gatwick till London, bussbiljetter till vår guidade (och ta-oss-runt) buss, hotell.... OCH NU ÄVEN EN GLATT HUMÖR!!!! Snart åker viiiiI! :D HAPPY HAPPY HAPPY!! Imorgon är det packning som gäller, men det lär inte behövas mer än vad vi tog med oss till Edinburgh, sååååå.... Kommer nog gå snabbt! :D Nej, nu tar mitt huvud död på mig, så jag ska lägga mig ner i sängen och försöka sova lite.... Imorgon ska jag se Chloes skolas julpjäs!!! (Hoppar över Body Pump för att se den..... Tror nog det kommer vara värt det dock! hihi. Body pump kan jag gå på nästan när jag vill, men det går inte engelska barnskols-julpjäser hela tiden... Ska se Beths nästa vecka också, hihi!) Nej, nu ska jag sova, GODNATT! Snart är det december.....! :D

Kommentarer

  • Per Tyrén säger:

    Hej Gumman.
    Om ni behöver åka tunnelbana så kan ni köpa ett sånt där kort som man laddar med 10 pund tror jag det var.
    Oystercard heter det och det blev billigare så…
    Kommer du ihåg?

    Svar: Jo jag vet, men vi kommer ta oss runt med BigBusTour-bussen :) och sen behövde vi bara tågbiljett från Gatwick till Victoria station! Så det ordnade sig :) man kunde inte ta tunnelbana från Gatwick nämligen.. Och när vi var där så var vi (du jag mamma och hampus) där i fler än två dagar så vi kunde inte ta oss runt med bussen, men det kan vi(jag och Ebba) :)
    Amanda Tyrén

    2013-11-28 | 23:21:43

Kommentera inlägget här: