amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 29 - HomeBargains & Simkul

Kategori: Allmänt

Idag började inte Ellie förrän lite senare så hon kunde ta tåget som gick 09.49! Alltså följde hon med mig, Beth och Lucy på morgondroppet till skola och dagis och sen åkte jag och Ellie vidare till Home Bargains! Där handlade vi en massa prylar och godis till Lucys Rapunzelparty! När vi var klara där skjutsade jag henne till tågstationen (så nu vetr jag var den ligger!). Efter att jag hade sagt hejdå till Ellie körde jag till Lidl (eftersom den låg precis bredvid tågstationen) och kollade lite i affären. Kändes skoj att den fanns här för man kanske känner sig lite mer hemma då? Dock hjar jag aldrig varit inne i just den här affären någonsin innan, så kunde inte riktigt säga att jag kände mig som hemma trots allt... Aja. helt okej affär men tror jag föredrar tesco, aldi och home bargains ;)
 
Efter min lilla morgonrunda körde jag hem igen och mötte städerskan hemma. Och efter att hon hade åkt kom Marleen hit och vi pratade en liten stund. Hon ska åka hem imorgon.... Familjen hon har bott hos i tio dagar nu är lite skum (eller ja, mamman är, barnen är supergoa) så antar att Marleen hade för mycket hemlängtan, alldeles för mycket arbete (hon skulle ta hand om barnen - of course - men även städa HELA huset VARJE dag...!) och alldeles för långa jobbtider.... Så hon ska tyvärr åka hem, men det var trevligt att få träffa henne iaf!
 
Vid ett hämtade jag Lucy och vi åkte hem och packade simväskan till henne, mig och Beth, för efter att vi hämtade upp Beth på skolan hade vi tänkt åka och bada! Dvs. ingen simlektion utan fritt bad och ha kul! Med Ebba och Evie dessutom! :D Det här tyckte Beth var en jättebra idé när vi berättade det för henne på skolan (så länge hon slipper simskolan..) så vi körde dit och mötte upp Ebba och Evie efter ett litet mellanmål. Vi mötte även Sophie och Charlotte :) All hade jätteroligt och Beth och Evie kom mycket bra överens - nya kompisar kanske?? Så jag och Ebba ska se till så att vi kan träffas fler gånger och ha fler playdates!
 
Efter simningen var klockan fem, då Ellie skulle komma tillbaka från Aberdeen, så jag, Beth och Lucy körde och hämtade henne på tågstation (jag hade ju skjutsat henne dit på morgonen så hon hade ingen bil!) Sen körde vi hem igen (MASSA TRAFIK!!) och åt snabbt för alla var superhungriga!
 
Nu ska jag gå ner till Beth som kollar på teve, för Ellie ska iväg och handla lite saker till kalaset :) Sen ska jag ha en lugn kväll utan träning -> får ta den imorgon istället!
(Har fuskat lite med nyttigheten igår och idag.... Choklad och kakor är ibland alldeles för frestande här, så har ätit massa skräp... :p haha.Och kommer äta massa skräp på Lucys födelsedagkalas också! Aja, får väl se hur jag kommer se ut i jul xD Kanske inte kommer bli smalare, men förhoppningsvis blir jag inte större iaf...)
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Har de skaffat städerska nu äntligen? Vad skönt :p haha ingen stannar länge i den familjen!

    Svar: Hihi, ja det är skönt! ;)Näää, verkar inte som det... Det är en ny au pair på väg nu med!
    Amanda Tyrén

    2013-10-02 | 08:05:10

Kommentera inlägget här: